۱۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۰۷
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 83388122
T T
۰ نفر
روزنامه پاکستانی: ترامپ منطقه را به رقابت هسته ای سوق می دهد

اسلام آباد - ایرنا - روزنامه پاکستانی «بیزینس رکوردر»  نوشت: تداوم سیاست فعلی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا منطقه را به سمت رقابت هسته ای سوق می دهد.

این روزنامه اقتصادی پاکستان روز سه شنبه در سرمقاله‌ای با عنوان «مواضع برجامی ایران» اضافه کرد جمهوری اسلامی ایران به وعده‌های خود تحت توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ عمل کرد اما آمریکا از آن خارج شد و سایر امضاءکنندگان برجام نیز به تعهدات خود عمل نکردند.

در این سرمقاله آمده است: آمریکا و شرکای اروپایی آن تحت تأثیر روابط خود با برخی از کشورهای منطقه حاضر به اجرای کامل برجام نشدند و پس از آن مهلت ۶۰ روزه ایران به اعضای توافق هسته‌ای نیز به پایان رسید و ایران سطح غنی سازی را از ۳.۶۷ درصد افزایش داد.

بیزینس رکوردر هشدار داد که اگر تحریم‌های ضدایرانی متوقف نشود مواضع تهران در بحث فعالیت‌های هسته‌ای به ویژه غنی سازی نیز شدیدتر خواهد شد.

به نوشته این روزنامه پاکستانی: هیچ نشانه‌ای از اینکه ایران بخواهد به کشور دارنده سلاح‌های هسته‌ای تبدیل شود، وجود ندارد.

در این مطلب اضافه شده است: با مطالعه دقیق‌تر ذهنیت و اقدامات ترامپ متوجه می‌شویم که تهدیدهای او فقط در حد حرف است و ماهیت عملی ندارد. ترامپ کاری جز تهدید و لفاظی بلد نیست.

بیزینس رکوردر با اشاره به سفر قریب الوقوع عمران خان نخست وزیر پاکستان به آمریکا نوشت: با توجه به رفتارهای غیرمنتظره ترامپ در خصوص کره شمالی و سایر تحولات منطقه از جمله ماجرای سرنگونی پهپاد متجاوز آمریکا از سوی ایران، اسلام آباد باید مراقب ترفندهای دوستی و نفرت ترامپ باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha