خدیجه اسماعیلپور روز سهشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در مراکز یادگیری محلی، آموزشهای مختلفی در زمینه مهارتآموزی برای نوسوادان و آموزشیاران انجام می شود، افزود: این مراکز با هدف ارتقای سطح مهارتهای زندگی، کارآفرینی، اشتغال و تولید، ارتقای دانش و فرهنگ زیست محیطی، کشاورزی، منابع طبیعی، آموزش حقوق اجتماعی و شهروندی و بهداشت راهاندازی شدهاند.
وی با بیان اینکه این چهار مرکز یادگیری محلی سوادآموزی در راستای توانمندسازی شهروندان در این شهرستان سال تحصیلی گذشته راهاندازی و فعالیت خود را آغاز کردند، اظهار داشت: این تعداد سوادآموز توانستند در این مراکز آموزشهای لازم را در مهارتهای مختلف فراگیرند.
وی اضافه کرد: از مجموع این مراکز یادگیری محلی یک مرکز با مشارکت اداره زندان بوکان و سه مرکز دیگر در مناطق حاشیه شهر از جمله امیرآباد، علی آباد و خیابان شهدا فعال است.
اسماعیلپور بیان کرد: پیشبینی شده است ۲ مرکز یادگیری جدید نیز در منطقه محروم «کلتپه» و یکی از روستاهای پرجمعیت و نزدیک به شهر بوکان فعال شود تا بانوان بیشتری بتوانند از این طرح ملی نهضت سوادآموزی بهرهمند شوند.
رییس اداره سواد آموزی بوکان هدف از اجرای طرح مراکز یادگیری محلی را پایدارکردن یادگیری، آموزش مهارتهای زندگی و حرفهآموزی عنوان کرد و گفت: در مراکز یادگیری محلی با آموزش سواد و حرفهآموزی، سواد از حالت معمولی خارج شده و با آموزش مهارتهای مختلف، کیفیت زندگی افراد شرکتکننده در این مراکز ارتقا پیدا میکند.
وی نرخ باسوادی در بوکان را ۹۲ درصد اعلام کرد و افزود: این آمار نسبت به میانگین استانی که ۹۰ درصد است ۲ درصد بیشتر است.
در سال تحصیلی گذشته ۲ هزار و ۶۴۹ نفر در این شهرستان جذب کلاسهای سوادآموزی شدند که یکهزار و ۴۳۵ نفر در دوره سوادآموزی، ۵۶۰ نفر در دوره تحکیم و ۶۵۴ نفر نیز در دوره انتقالی بودند که در قالب ۵۴۸ کلاس حضور داشتند.
بوکان با ۲۵۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجانغربی قرار دارد که از این تعداد بیش از ۱۷۹ هزار نفر آن در شهر و مابقی در روستاها ساکن هستند.
۷۵۱۰/۶۱۸۵/۷۱۲۹
نظر شما