۱۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۰۹
کد خبر: 83388469
T T
۰ نفر

نمایش شاهکارهای هنری پیکاسو در ازمیر ترکیه

۱۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۰۹
کد خبر: 83388469
نمایش شاهکارهای هنری پیکاسو در ازمیر ترکیه

تهران – ایرنا – شاهکارهای هنری پابلو پیکاسو نقاش پرآوازه اسپانیایی از سپتامبر ۲۰۱۹ تا ژانویه ۲۰۲۰ (شهریور – دی ۹۸) در استان ازمیر ترکیه به نمایش در می‌آید.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، مرکز هنری «آرکاس» در ازمیر با صدور بیانیه ای اعلام کرد که میزبانی بخش ترکیه ای طرح «پیکاسو - مدیترانه» را برعهده خواهد داشت. در قالب این طرح، تعدادی نمایشگاه از آثار هنری در موسسات مختلف در کشورهای حاشیه دریای مدیترانه برگزار می شود.

طرح پیکاسو – مدیترانه که ابتکارعمل موزه ملی پیکاسو – پاریس است، مروج یک چرخه پویای فرهنگی چند وجهی و چند زمینه ای در سال های ۲۰۱۹ -۲۰۱۷ است و با هدف تحکیم روابط در سراسر کشورهای ساحلی مدیترانه اجرا می شود.

ازمیر میزبان یکی از نمایشگاه های این رویداد فرهنگی است و بر آثار هنری پیکاسو در زمینه نقاشی، مجسمه سازی، طراحی لباس، طرح های اولیه و عکس های زندگی اینن نقاش متمرکز است.

در بیانیه مرکز هنری آرکاس آمده است که ۸۳ اثر از آثار پیکاسو در این نمایشگاه به نمایش در می آید و همچنین عکس هایی که روابط نزدیک پیکاسو با هنرمندان، نویسندگان و موسیقی‌دان های دیگر را روایت می کند، در معرض دید عموم قرار می گیرد.

سازمان دهی طرح پیکاسو – مدیترانه را بیش از ۷۰ سازمان در ۱۰ کشور مدیترانه ای برعهده دارند و از سال ۲۰۱۷، دستکم سه میلیون نفر از آن بازدید کرده اند.

پیکاسو نه تنها به خلق شاهکارهایی در زمینه نقاشی مشهور است، بلکه در زمینه مجسمه سازی، خلق پوستر، هنر سفالگری و حکاکی نیز تبحر داشته است. وی همچنین نویسنده ای بوده که هنر سده بیستم را تحت تاثیر قابل توجهی قرار داده است.

پابلو روییس ای پیکاسو نقاش اسپانیایی تبار که بیشتر عمر خود را در فرانسه زیست به دلیل نوآوری، پرکاری و اثرگذاری بر معاصران یکی از مهم‌ترین هنرمندان سده بیستم به‌شمار می‌آید. او به همراه ژرژ براک، نقاش و پیکرتراش فرانسوی، سبک کوبیسم را پدیدآورد. حجم‌گرایی یا کوبیسم در اوایل قرن بیستم به عنوان سبکی جدی در نقاشی و تا حد محدودتری در مجسمه‌سازی ظهور کرد و که از نقاط عطف هنر غرب به‌شمار می‌آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha