۱۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۶:۰۶
کد خبرنگار: 866
کد خبر: 83388738
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهرک‌های تخصصی پوشاک اقدام موثری برای کاهش بیکاری است

یزد- ایرنا- نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه باید زمینه خودکفایی کشور در حوزه پوشاک فراهم شود، گفت: ایجاد شهرک‌های تخصصی پوشاک اقدامی اساسی در کاهش و رفع میزان بیکاری است.

آیت الله محمدرضا ناصری یزدی روز سه شنبه در دیدار معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: جمهوری اسلامی ایران برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در حوزه صنایع پوشاک از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: پوشاک به صورت گسترده در طول سال مورد نیاز است، الان واردات بسیار بالایی در کشور در این حوزه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ایجاد کارگاه‌های تولید پوشاک نیاز به سرمایه زیادی ندارد و فناوری خاصی همز لازم نیست، به همین دلیل می‌توان با سرمایه‌گذاری مناسب در این حوزه، در هر استان شهرک‌های پوشاک ایجاد کرد.

امام جمعه یزد تصریح کرد: در این زمینه لازم است با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای آموزش‌های لازم تولید به افراد مختلف به ویژه بانوان را در سه الی چهار ماه ارائه و شروع به تولید کنند.

ناصری یزدی عنوان کرد: این کار چون نیاز به ایجاد زیرساخت‌ها و مقدمات اولیه خاصی ندارد، می‌تواند در کوتاه مدت زمینه رفع بسیاری از مشکلات اشتغال کشور را رفع کند و تعداد افرادی که الان با بیکاری روبرو هستند را مشغول به کار کرد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: علاوه بر اینکه این موضوع می‌تواند مشکل اشتغال را به میزان بسیار بالایی در کشور رفع کند، از واردات زیاد پوشاک به کشور نیز گرفته می‌شود.

همچنین در این دیدار سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) با بیان اینکه افزایش قیمت ارز دیوار نامرئی را در برابر واردات ایجاد کرد، از کاهش ۳۶ درصد واردات پوشاک به کشور خبر داد.

وی اظهار کرد: وزارت صمت مانی چهار وزارتخانه بود، ۳۳ درصد اشتغال را به صورت مستقیم و ۳۷ درصد سهم اقتصاد را در این حوزه در اختیار داشت و سال گذشته در عین سختی‌هایی که برای اقتصاد کشور وجود داشت، توفیق فراوانی هم شکل گرفت.

۱۹۶۸ / ‏‬ ۲۰۴۷

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha