۱۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۳۴
کد خبر: 83389676
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کزج خلخال برند بوم گردی استان اردبیل می‌شود

۱۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۳۴
کد خبر: 83389676
کزج خلخال برند بوم گردی استان اردبیل می‌شود

اردبیل _ ایرنا _ طرح جامع گردشگری روستای هدف گردشگری کزج خلخال اجرا شده و بزودی این روستا به عنوان برند بوم گردی استان اردبیل معرفی می‌شود.

به گزارش ایرنا، استان اردبیل از قطب‌های سفر ارزان کشور محسوب می‌شود و راه اندازی اقامتگاه‌های بوم گردی تاثیر مطلوبی در رونق اقتصادی اهالی روستاهای محل اجرای طرح های بوم گردی، ارتقای سطح زندگی و معیشت روستاییان و اشتغال زایی در مناطق روستایی و محروم داشته است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل روز چهارشنبه در نشستی با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی متقاضی اجرای طرح های بوم گردی روستای هدف گردشگری کزج خلخال گفت: بوم گردی با هدف رونق تولید و توسعه پایدار گردشگری بویژه در روستاها مورد تاکید است.

صغری فرشی با اشاره به اینکه اولین اقامتگاه بوم گردی استان اردبیل در روستای کزج واقع در بخش خورش رستم شهرستان خلخال راه‌اندازی شده، اضافه کرد: در تلاش برای معرفی این روستا به عنوان برند بوم گردی و با اجرای طرح جامع گردشگری این روستا هستیم.

او با تاکید به اینکه راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم گردی از سال ۹۶ به صورت منسجم در این روستا آغاز شده، گفت: در راه اندازی اقامتگاه‌ها تعامل بین سرمایه گذاران و جوامع محلی مورد تاکید است.

وی همچنین با اشاره به وجود برخی مشکلات در توسعه گردشگری روستای کزج اظهار داشت: با توجه به پیگیری فرمانداری این شهرستان و اقدامات صورت گرفته در این زمینه، طرح جامع گردشگری روستای کزج تدوین می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در زمینه درخواست اهالی برای ثبت بافت سنتی این روستا نیز گفت: این خواسته اهالی در حال پیگیری است.

فرشی افزود: با توجه به تولید دست بافته‌ها و رونق صنایع دستی در روستای کزج در سال رونق تولید به شرط تامین کارگاه از سوی دهیاری، آموزش‌ها به صورت جدی عملیاتی خواهد شد.

او با بیان اینکه اینکه آموزش عملیاتی جوامع محلی از برنامه های در دست اقدام و اجرای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان اردبیل است، گفت: آموزش چگونگی رفتار با گردشگران، آداب و رسوم، رویدادهای خرد روستایی و لباس بومی محلی در سرفصل آموزش‌ها قرار دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خلخال نیز گفت: روستای هدف گردشگری کزج خلخال به عنوان نخستین روستای محل اجرای طرح بوم گردی استان اردبیل است که هم اکنون برای تعداد ۱۱ طرح های بوم گردی در ان پروانه و مجوز فعالیت صادر شده و تاکنون گردشگران مختلفی از مناطق مختلف کشورمان به این روستا سفر کرده‌اند.

محمد رضا شایقی با بیان اینکه هدف از اجرای طرح‌های بوم گردی در روستاهای شهرستان رونق اقتصادی اهالی روستاها و ایجاد فرصت‌های شغلی روستایی است، اظهار کرد: برای اجرای ۵۰ طرح بوم گردی در سال جاری در خلخال هدف گذاری شده است.

روستای نمونه و هدف گردشگری کزج با بیش از ۷۰۰ نفر جمعیت در نزدیکی راه اصلی اردبیل به سرچم قرار گرفته و این امر دسترسی گردشگران به این روستا را آسان‌تر کرده است.
طرح حفظ بافت با ارزش روستای کزج در سال ۱۳۸۶ توسط بنیاد مسکن استان اجرا و با این کار معماری سنتی روستا در کنار زیبایی طبیعی آن حفظ شده است.

۷۱۱۹/‏۶۰۱۸

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha