۱۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۲۱
کد خبر: 83389677
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هیچ جامعه‌ای نمی‌خواهد افراد بدون مدرک را سکونت دهد

مشهد- ایرنا- رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان گفت: این کمیساریا برای رسیدگی به امور مهاجران افغان بدون مدرک در کنار دولت جمهوری اسلامی است و تمام طرح ها و برنامه هایی که در این راستا از سوی جمهوری اسلامی تدوین شود مورد حمایت قرار می گیرد و هیچ جامعه ای نمی خواهد افراد فاقد مدرک را سکونت دهد.

ایوو فریزان روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از اداره امور خدمات به پناهندگان افغان واقع در اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی در گفت وگو با خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: هدف این است که همه مهاجران افغان پاسپورت داشته باشند و دولت افغانستان هم باید در این راستا حرکت کند.

وی ادامه داد: سال گذشته شرایط بازگشت برای دو هزار پناهنده افغان از ایران به افغانستان فراهم شد ولی مشخص نیست هم اکنون چه تعداد از آنها به کشورشان بازگشته‌اند و هنوز بررسی‌های دقیقی در خصوص اینکه چه تعداد از مهاجران افغان می‌خواهند از ایران به کشورشان بازگردند صورت نگرفته است.

رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان گفت: باید شرایط بازگشت داوطلبانه مهاجران افغان فراهم شود تا آنان با عزت نفس به کشورشان بازگردند.
ایوو فریزان هدف از سفر دو روزه هیأت دیپلمات کشورهای خارجی با همراهی و همکاری کمیساریای عالی سازمان ملل متحد را آشنایی با مسائل پناهندگان در ایران برای ارائه کمک‌های بیشتر و حمایت از پناهندگان دانست و گفت: ایران بیش از ۴۰ سال است که میزبان مهاجران افغان است.
هیأت دیپلماتیک متشکل از ۲۸ نفر از سفرا و دیپلمات‌های خارجی مقیم تهران و مسئولان سازمانهای بین المللی مرتبط با امور پناهندگان به سرپرستی رئیس نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان ۱۷ تیرماه به مشهد وارد شد و تا ۱۹ تیر ماه در استان خراسان رضوی اقامت دارد.
طرح پوشش بیمه درمانی اتباع خارجی در قالب قرارداد چهارجانبه اداره کل اتباع وزارت کشور، سازمان بیمه سلامت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان از سال ۱۳۹۴ در خراسان رضوی در حال اجراست و مهاجران افغانستانی مقیم خراسان رضوی در قالب ۱۶ مؤسسه دارای مجوز مشغول فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی هستند.

۳۰۲۷/‏۱۹۲۲
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha