اکبر حسن بگلو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سالانه ۴۹ میلیارد و ۴۱۱ میلیون ریال از بابت چاپ و توزیع قبض هزینه شده و با اجرای طرح قبض سبز در هزینههای این شرکت صرفه جویی میشود.
وی ادامه داد: همچنین سالانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن کاغذ برای ارائه قبضهای کاغذی مصرف میشود که برای احترام به طبیعت و استفاده از خدمات غیرحضوری برنامههای این اداره استفاده از تلفن همراه یا تلفن ثابت در این راستاست.
وی ادامه داد: مشترکان برق استان میتوانند با مراجعه به سایت اینترنتی شرکت توزیع برق آذربایجانغربی نسبت به ثبت شماره تلفن خود اقدام کنند.
وی اعلام کرد: ارسال شماره اشتراک به سامانه پیامکی /۱۰۰۰۰۴۴۱۱۲۱ / یا مراجعه به دفاتر پیشخوان یا ICT های روستایی / دفاتر خدمات فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی Information and Communications Technology/ برای اعلام شماره همراه و شماره اشتراک از دیگر روشهای ثبت شماره در سامانه شرکت برق است.
وی بیان کرد: با حذف قبوض کاغذی صورت حساب برقی مصرفی هر مشترک از طریق پیامک برای مشترکان ارسال میشود و مشترکان باید در اسرع وقت نسبت به ثبت شماره تلفن همراه خود در سامانه شرکت توزیع نیروی برق آذربایجانغربی اقدام کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجانغربی ادامه داد: در راستای دریافت خدمات غیرحضوری شرکت برق سامانه تلفنی ۱۵۲۱ نیز فعال است و از طریق این سامانه میتوان نسبت به پرداخت قبوض بهای برق مصرفی اقدام کرد.
حسن بگلو با بیان اینکه استفاده از خدمات غیرحضوری سبب توسعه خدمات شرکت برق میشود، اضافه کرد: کاهش سفرهای غیرضروری درون شهری، کاهش هزینههای مردم و دولت و به تبع آن امکان ارائه خدمات بیشتر و بهتر تنها بخشی از مزیتهای استفاده از خدمات غیرحضوری توسط مشترکان است.
وی گفت: در صورتی که مردم از خدمات اینترنتی جهت اعلام کارکرد، مشاهده قبض و پرداخت آن استفاده کنند، این امکان مهیا میشود که چاپ قبض کاعذی متوقف شده و هزینههای صرفه جویی شده در این حوزهها صرف گسترش و بهبود سیستم توزیع برق شود.
وی ابراز امیدواری کرد: با این اقدام شاهد کاهش هزینهها و الکترونیکی شدن هزینه مصرف برق باشیم و این امر به نوعی کمک به اقتصاد کشور است.
۹۹ درصد جمعیت سه میلیون و ۲۶۵ هزار نفری آذربایجان غربی از نعمت برق برخوردار هستند؛ یکهزار و ۲۵۰ مگاوات برق نیز سالانه در استان تولید و تنها یکهزار مگاوات آن در سال مصرف میشود.
بیشتر خدمات شرکت توزیع برق به صورت الکترونیکی برای کمک به مردم و تسریع در انجام کارها انجام میشود و در حال حاضر تعداد خدمات الکترونیکی شده این شرکت به ۲۸ خدمت رسیده است.
صرفهجویی در وقت و کاهش هزینه برق از مزایای الکترونیکی شدن خدمات است و تمام مأموران موظف هستند به هنگام تحویل قبض، شماره مشترک را نیز دریافت و ثبت کنند.
۹۹۱۸/۷۱۲۹
نظر شما