۲۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۱۰
کد خبرنگار: 2176
کد خبر: 83391043
T T
۰ نفر
یکی از چهره های مخالف دولت سابق رئیس جدید پارلمان الجزایر شد

تهران-ایرنا- در پاسخ به درخواست های مردم الجزایر که خواستار کنار رفتن همه مسئولان و مقامات وابسته به دولت سابق این کشور هستند ، نمایندگان پارلمان عضو حزب معارض «اتحاد اسلامی» را به‌عنوان رئیس جدید پارلمان انتخاب کردند.

به گزارش روز پنجشنبه خبرگزاری روسیا الیوم، در اقدامی بی سابقه «سلیمان شنین» نماینده جریان معارض «اتحاد اسلامی برای نهضت، عدالت و سازندگی» در پارلمان الجزایر به‌عنوان رئیس پارلمان انتخاب شد.

بر اساس این گزارش شنین با اکثریت آرا به عنوان رئیس جدید پارلمان انتخاب شد که سومین پست مهم در دولت الجزایر پس از رئیس جمهوری و نخست وزیری است.

وی متولد سال ۱۹۶۵ و روزنامه نگار است که با بسیاری از رسانه‌ها و آژانس‌های خبری بین المللی همکاری داشته است. شنین از مؤسسان جنبش بنای ملی در سال ۲۰۱۳ و عضو دفتر ملی این حزب از زمان تأسیس و رئیس شورای سیاسی آن و همچنین رئیس فراکسیون حزب اتحاد اسلامی در پارلمان الجزایر بود.

«معاذ بوشارب» رئیس سابق پارلمان الجزایر ۱۱ تیر در پی اعتراضات مردمی در این کشور و نیز درخواست نمایندگان ۶ فراکسیون مجلس برای کناره گیری فوری، از سمت خود استعفا کرد.

این ۶ فراکسیون که ۳۳۶ نفر از نمایندگان پارلمان را شامل می‌شود در بیانیه خود درخواست برای استعفای فوری رئیس پارلمان را اقدامی در جهت حفظ منزلت نهاد قانونگذاری در این کشور و مقابله با فساد دانستند.

اعتراضات مردمی در الجزایر از سوم اسفند ۱۳۹۷ در اعتراض به تلاش «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئییس جمهور مخلوع این کشور برای ماندن در قدرت و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در این کشور آغاز شد.

ادامه دار شدن اعتراضات مردم الجزایر سرانجام بوتفلیقه را مجبور کرد تا پس از ۲۰ سال از قدرت کناره گیری کند.

پس از کناره گیری بوتفلیقه، عبدالقادر بن صالح به صورت موقت پست ریاست جمهوری را بر عهده گرفت اما این اتفاق خشم مردم را کم نکرد و تظاهرات همچنان در الجزایر ادامه دار بوده و مردم خشمگین خواستار برکناری «عبدالقادر بن صالح» رئیس جمهوری موقت و «نور الدین بدوی» نخست وزیری هستند که از زمان انقلاب الجزایر در سال ۱۹۶۲ به نحوی در قدرت حضور دارند.

مقام‌های الجزایری همچنین انتخابات ریاست جمهوری این کشور را که قرار بود، ۴ ژوئیه ۲۰۱۹ (۱۳ تیرماه ۹۸) برگزار شود به خاطر کافی نبودن نامزد، به تاریخ نامشخص دیگری موکول کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha