۲۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۱۱
کد خبر: 83391052
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تجهیز اتوبوس های برون شهری ایلام به سامانه هوشمند پایش تردد

ایلام - ایرنا - معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام از نصب سامانه هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای (سامانه سپهتن) بر روی اتوبوس های ناوگان حمل و نقل برون شهری استان خبر داد.

محمد حسنی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای دستگاهی است که درون خودرو نصب می‌شود و از طریق امواج رادیویی به طور مداوم اطلاعاتی نظیر سرعت، مشخصات گواهینامه راننده، ساعت کارکرد، و غیره را علاوه بر ارسال برای پلیس برای مدیران شرکت‌های حمل و نقل مسافر نیز جهت نظارت بهینه از طریق نصب برنامه مذکور قابل دسترسی می‌نماید.

وی یادآور شد: سامانه سپهتن این قابلیت را برای شرکت‌های حمل و نقل مسافر فراهم می‌سازد تا نظارت و مدیریت بهتری بر روی ناوگان تحت پوشش خود داشته باشند و با سهولت و از طریق نصب نرم افزار سپهتن روی گوشی موبایل به صورت لحظه‌ای و بر خط در جریان تمامی اطلاعات سفر قرار گیرند.

حسنی، تصویر برداری از راننده طی ساعت‌های مختلف را از دیگر مزیت‌های این سامانه عنوان کرد و گفت: این اقدام مانع از وقوع تخلفاتی نظیر نبستن کمربند، خوردن و آشامیدن، سیگار کشیدن و صحبت با تلفن همراه می‌شود.

وی اضافه کرد: با استفاده از سامانه سپهتن زمینه ارتقا رسیدگی بهینه بر شکایات، ارتقا سطح تکریم ارباب رجوع با امکان نظارت و پایش لحظه‌ای بر کیفیت سفرهای ناوگان حمل و نقل بین شهری و نیز تکریم جایگاه و شأن شغلی راننده فراهم شده و جلوی اعمال نظرهای سلیقه‌ای در تشخیص تخلفات گرفته می شود.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ایلام از نصب ۸۷ دستگاه دوربین ثبت تخلف در جاده های استان خبر داد و گفت: این دوربین ها میزان سرعت خودروها در جاده ها را مدیریت و کنترل می کنند.

حسنی با اشاره طرح توزیع لاستیک سنگین و نیمه سنگین در استان نیز گفت: از ابتدای طرح توزیع لاستیک سنگین و نیمه سنگین (سال گذشته تاکنون) بیش از ۱۵ هزار حلقه با نرخ مصوب دولتی در نقاط مختلف این استان توزیع شده و این مهم همچنان ادامه دارد.

به گفته وی، تاکنون بیش از ۸۷ درصد سهمیه لاستیک در استان جذب و در اختیار رانندگان قرار داده شده است.

وی اضافه کرد: مالکان ناوگان عمومی حمل و نقل بار و مسافر جاده‌ای سنگین و نیمه سنگین می‌توانند با در دست داشتن مدارک متعلق به خود و وسیله نقلیه شامل کارت هوشمند ناوگان، کارت ناوگان و برگ سبز مالکیت ناوگان نسبت به دریافت لاستیک مورد نیاز به نرخ مصوب با مراجعه به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اقدام نمایند.

استان ۲۰ هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای ۱۱۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۷۷۰ کیلومتر راه روستایی است.

۳۰۳۲/‏۶۰۳۴

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha