۲۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۳۵
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 83391431
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

بی‌مهری با عکاسان؛ امتیاز منفی کنگره مشاهیر کُرد

سنندج - ایرنا - خبرنگاران و عکاسان با بی‌مهری مسئولان در جلسات و رویدادهای مختلف ناآشنا نیستند، اما این‌گونه بی‌مهری‌ها در یک مراسم فرهنگی و هنری، عجیب و بیشتر آزار دهنده است.

مصلح پیرخضرانیان، عکاس ایرنا مرکز سنندج، درباره اتفاقاتی که در آیین اختتامیه کنگره بین‌المللی «مشاهیر کُرد» چهارشنبه هفته گذشته در تالار مولوی دانشگاه کردستان افتاد، اظهار داشت: با توجه به اینکه افتتاحیه و اختتامیه این رویداد در روزهای یازدهم و دوازدهم تیر در سنندج برگزار شد، روز نخست آن بدون حاشیه پیش رفت ولی در مراسم پایانی که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد از ورود عکاسان خبری هنگام ورود این مسئول کشوری به داخل سالن جلوگیری کردند.

وی اضافه کرد: افرادی که مانع حضور عکاسان و تعدادی از خبرنگاران شده بودند خود را عضو گروه تشریفات معرفی می کردند البته به شیوه ای بی ادبانه و زننده با عکاسان خبری برخورد کرده و در این بین دو، سه نفر از عکاسان را هم کتک زدند به گونه ای که دوربین من و یکی دیگر از همکارانم صدمه دید.

پیرخضرانیان افزود: این اتفاق باعث شد عکاسان به دلیل بی‌احترامی که به آنها شده، تحصن و از پوشش این مراسم صرف‌نظر کنند البته با وساطت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دوباره عکاسان به سالن برگشتند، اما برخوردها به همین‌جا ختم نشد و بعد از خواندن سرود ملی، ۲ نفر از اعضای تشریفات که کسی هویت شان را نشناخت به یکی دیگر از عکاسان توهین کردند.

عکاس ایرنا درباره دلایل به وجود آمدن چنین برخوردی گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از این بابت که عکاسان مراسم را پوشش دهند، مشکلی نداشت و همیشه در استان حامی عکاسان خبری بوده اما در این مراسم چند دستگی در مدیریت ایجاد شده بود و اجرای این برنامه را به چند ارگان سپرده شده بود.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال هماهنگی گروه مشاهیر بر عهده ارشاد بود که ارشاد هم آن را به گروه تشریفات یک بخش خصوصی سپرده بود و این شرکت خصوصی ۴۰ یا ۵۰ نفر نیرو داشت که برقراری نظم سالن برگزاری مراسم را هم عهده دار بودند البته دانشگاه کردستان هم در اداره سالن دخیل بود و این چندگانگی مدیریت، بی‌نظمی زیادی ایجاد کرده بود.

پیرخضرانیان یادآور شد: چند روز پیش مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به نمایندگی از وزارت به خانه مطبوعات و در جمع عکاسان حضور یافت و بخاطر این اتفاق عذرخواهی کرد ضمن اینکه رئیس دانشگاه نیز با حضور در دفتر ایرنا سنندج از جامعه خبری و عکاسان استان از این بابت عذرخواهی کرد.

وی گفت: این مسئولان اعلام کردند که این اتفاق عمدی نبوده است و گروه تشریفات هیچ نوع آگاهی به این‌گونه مراسمات نداشتند و حتی جلال قلعه شاخانی مدیر کل ارشاد استان هم عنوان کردند که به من هم اجازه ورود به سالن را ندادند.

پیرخضرانیان در پاسخ به این پرسش که آیا در گذشته هم با چنین برخوردهایی مواجه شده اید، یا خیر، گفت: نزدیک ۹ سال است که عکاسی می‌کنم، به‌ندرت چنین مساله‌ای پیش آمده که از ورود عکاسان ممانعت کنند که آن موارد معدود هم با رایزنی‌های انجام شده برطرف شده است، اما تاکنون این‌چنین توهینی به ما نشده بود.

۹۹۳۶/‌۹۱۰۲

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha