۲۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۵۹
کد خبر: 83392080
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شدت باد در دریای عمان و تنگه هرمز کاسته شد

بندرعباس- ایرنا- میزان شدت بادهای جنوب شرقی در دریای عمان و تنگه هرمز امروز جمعه 21 تیرماه 98 بر خلاف روز گذشته کاسته شده است.

روز گذشته بر اثر افزایش بادهای جنوب شرقی دریای عمان و تنگه هرمز مواج بود و سرعت باد در این محدوده به ۳۶ کیلومتر در ساعت می رسید.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: شرایط رفت و آمدهای دریایی در جزایر خلیج فارس نیز امروز جمعه مساعد است و دراین مناطق افزایش باد قابل ملاحظه ای پیش بینی نمی شود.

مرضیه سی سی پور بیان داشت: با توجه به ملایم بودن سرعت باد شاهد مه صبحگاهی خواهیم بود. وی اظهارداشت: با تاثیر جریانات شرقی طی ساعت صبح در مناطق ساحلی دریای عمان و تنگه هرمز افزایش ابرناکی همراه با افزایش رطوبت نسبی و در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات استان رشد ابر، رگبار موقتی باران، رعد وبرق و افزایش لحظه ای سرعت باد پیش بینی می شود.

کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: احتمال تقویت نقطه ای سامانه ناپایدار در ارتفاعات بشاگرد نیز دور از انتظار نیست.

رطوبت نسبی با بالا ی ۹۰ درصد در لاوان و سردشت بشاگرد

کارشناس پیش بینی هواشناسی هرمزگان یادآور شد: امروز جمعه همچنین افزایش رطوبت نسبی هوا در لاوان ۹۱ و سردشت بشاگرد به ۹۰ درصد می رسد.

سی سی اضافه کرد: افزایش رطوبت نسبی در قشم و کیش ۸۷ درصد، بوموسی و پارسیان ۸۵، میناب و سیری ۸۳، جاسک ۸۲ و بندرعباس ۸۰ درصد می رسد.

وی یاد ور شد: از لحاظ دمایی نیز امروز (جمعه) ضمن ماندگاری هوای نسبت گرم در استان تغییرات دمایی قابل توجهی نسبت به روز های گذشته پیش بینی نمی شود.

سی سی پور ادامه داد: شهرستان بستک در شبانه روز گذشته با ۴۲ درجه سانتیگراد بیشترین دما در هرمزگان داشته و نوسان دمایی در بندرعباس نیز بین ۲۹ تا ۳۷ درجه گزارش شده است.

۷۱۹۵/۶۰۴۸

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha