فراخوان بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منتشر شد

سنندج - ایرنا - فراخوان بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با شعار «آینده ساختنی است» در بخش استانی برای انتخاب آثار برتر در کردستان منتشر شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان گفت: طبق زمان‌بندی برگزاری بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، کار دبیرخانه جشنواره قصه‌گویی مرحله استانی نیز از ۲۱ تیرماه آغاز شده است.

سهیلا شیخی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان کردستان مهر ماه امسال برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از جمله برنامه‌های بیست‌ودومین دوره این جشنواره کارگاه آموزشی استانی و نشست‌های تخصصی است اضافه کرد: علاقه‌مندان برای ارسال آثار از طریق سایت جشنواره به آدرس «www.kanoonfest.ir» در بخش ملی و بین‌المللی تا ۱۰ شهریور امسال فرصت دارند آثار خود را ارسال کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان افزود: این دوره نیز در ۳ فصل قصه‌های صحنه‌ای، قصه زندگی من (۹۰ ثانیه‌ای) و بخش علمی برگزار می‌شود.

شیخی با بیان اینکه فصل اول این جشنواره که به قصه‌گویی صحنه‌ای اختصاص دارد شامل دو بخش، مسابقه ملی و مسابقه بین‌الملل است، یادآور شد: در بخش مسابقه ملی دختران و پسران ۱۲ تا ۱۸ سال، زنان و مردان، مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها امکان شرکت در این جشنواره را دارند.

وی تاکید کرد: برگزیدگان مرحله استانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی هفته اول آبان تا اول آذر در جشنواره منطقه‌ای باهم رقابت می‌کنند و مراسم پایانی و تقدیر از برگزیدگان نیز همزمان با شب یلدا در تهران برگزار می‌شود.

در بخش مسابقه بین المللی برگزیدگان مراحل منطقه‌ای، ملی، بین‌الملل دوره‌های اول تا بیست‌و یکم، قصه‌گویان و مجریان حرفه‌ای و داوطلبان سایر کشورها شرکت می‌کنند.

مرحله استانی بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی در کردستان ۲۲ و ۲۳ مهرماه با شرکت ۳۱ قصه‌گو برگزار شد.

در مرحله شهرستانی نیز ۱۲۰ نفر قصه گو در رده‌های سنی پدربزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها، زنان و مردان و دخترها و پسرها حضور داشتند که ۳۱ نفر از این تعداد به مرحله استانی راه یافتند.

در حال حاضر ۴۰ هزار کودک و نوجوان در سطح استان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند که در ۲۰ مرکز ثابت و چهار کتابخانه سیار روستایی آموزش می‌بینند.

۷۳۴۹/‌۹۱۰۲

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha