۲۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۵۶
کد خبرنگار: 1781
کد خبر: 83393279
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گیاهان دارویی هرمزگان، فرصتی مناسب برای سرمایه گذاری

بندرعباس-ایرنا- گیاهان دارویی متنوع و شناسایی شده در هرمزگان با خاصیت های فراوانی که دارد، فرصت مناسبی را برای سرمایه گذاری در این صنعت معروف به طلای سبز و سودآور ایجاد کرده است.

رئیس بخش منابع طبیعی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: طرح های تحقیقاتی گیاهان دارویی در استان به سمت کاربردی شدن پیش می رود و نتایج آن در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار می گیرد تا در زمینه‌های اقتصادی از آن بهره ببرند.

رضا ربیعی با اشاره به اینکه فرآوری گیاهان دارویی باید گسترش پیدا کرده و به کشورهای دیگر هم صادر شود افزود: بخش خصوصی می‌تواند با بهره مندی از اقتصاد ارزشمندی همچون جنگل، مرتع و گونه های مختلف گیاهی کشت شده، اشتغال زایی مناسبی را برای هرمزگان فراهم کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در صورتی که منطقه آزاد قشم به لحاظ دارا بودن از ظرفیت‌های گردشگری، ۱۰۰ هکتار زمین در اختیار مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی قرار دهد می‌توانیم برای نخستین بار در هرمزگان باغ گیاه شناسی راه اندازی کنیم.

رئیس بخش منابع طبیعی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان خاطر نشان کرد: با توجه به فرهنگ اقتصادی مردم که همیشه به دنبال نتیجه کار هستند، ابتدا باید دستگاه های دولتی تحقیقات لازم را در زمینه های مختلف انجام دهند و سرمایه‌گذاری با استفاده از اطلاعات بدست آمده صورت گیرد تا بخش خصوصی وارد فعالیت های تولیدی و حتی فرآوری شود.

ربیعی تصریح کرد: با توجه به تغییرات اقلیمی خاص ایجاد شده در استان، طرح های گیاه شناسی شامل، پایش رویشگاه های جنگلی، مرتعی و گیاهان، تعیین جایگاه حفاظتی اکوسیستم ها و گیاهانی که در معرض خطر و انقراض هستند انجام شده است.

وی بیان کرد: طرح های تحقیقاتی در دست اجرا شامل، بخش گیاهان ۴ طرح، مرتع۶ طرح، جنگل ۳ طرح، بیابان ۲ طرح و طرح های جمع آوری و شناسایی بذرهای گیاهان بومی و نگهداری آن‌ها در بانک ژن است.

درزمان حاضر ۸ هزار نمونه گیاهی با یک هزار گونه و ۹۷ خانواده در نوار ساحلی، دشت‌ها، دامنه قله‌ها، و تپه ماهورهای استان هرمزگان شناسایی شده و آویشن آنغوزه، درمنه، مورتلخ (مورخشک)، آویشن استکو و درمنه شاه از گیاهان دارویی پر مصرف در بین مردم این استان است.

‏۶۰۴۸/‏۹۹۴۴

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha