محمدرضا بنکدار روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به آخرین روند اجرایی خط دوم قطارشهری اصفهان اظهار داشت: اتفاقات خوبی در حوزه عمرانی خط دوم قطارشهری اصفهان و روند ساخت ایستگاهها و تونل این خط صورت گرفته و این موضوع بیانگر تلاشهای همهجانبه پرسنل زحمتکش سازمان قطارشهری و همچنین صبر و شکیبایی شهروندان عزیز است.
وی گفت: تراز حفاری قسمت شمالی دو ایستگاه زینبیه و عاشق اصفهانی خط دوم قطارشهری اصفهان به عمق نهایی خاکبرداری رسید.
مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان ادامه داد: با توجه به روند مطلوب عملیات عمرانی ایستگاه عاشق اصفهانی، خاکبرداری این ایستگاه در قسمت شمالی، به تراز فونداسیون (خاکبرداری نهایی) رسیده و در تلاشیم که طبق برنامه، این موضوع را در ایستگاه زینبیه نیز عملیاتی کنیم.
وی تصریح کرد: رسیدن خاکبرداری به فونداسیون از این جهت اهمیت دارد که تی بی ام (ماشین مکانیزه حفار) برای عبور از ایستگاه، نیازمند رسیدن سطح خاکبرداری به این تراز بوده و با تکمیل این بخش، زمینه ورود تی بی ام به ایستگاهها فراهم خواهد شد.
بنکدار بیان کرد: تراز خاکبرداری در قسمت شمالی دو ایستگاه زینبیه و عاشق اصفهانی به عمق نهایی رسیده و پس از بتنریزی آماده عبور تی بی ام است.
وی اضافه کرد: پس از آن، تی بی ام در داخل ایستگاه به صورت مکانیکی حرکت کرده و نیازی به حفاری و سگمنتگذاری درون ایستگاه وجود ندارد.
مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان با بیان اینکه تی بی ام مورد استفاده در خط یک قطارشهری، پس از مونتاژ و خرید تیغه برشی، در خط دوم مورد استفاده قرار گرفت، ادامه داد: بر اساس مطالعات و نظرات کارشناسان خط، حفاری مکانیزه تونل خط دوم قطارشهری اصفهان از شرق اصفهان به صورت تونل دو چشمه در مسیر ایستگاه دارک شهرک امامحسین (ع) تا میدان امام علی (ع) با دو دستگاه تیبیام انجام میشود.
وی افزود: عملیات عمرانی تونل غربی پس از خرید دو دستگاه کاترهد (تیغه برشی) تیبیام خط دوم قطارشهری اصفهان و نصب آن بر ماشین مکانیزه حفار، اسفند سال ۱۳۹۷ آغاز شد و حفاری تونل شرقی، نیز همزمان با عید سعید فطر آغاز شد.
بنکدار خاطرنشان کرد: دستگاه مکانیزه حفاری تونل، تا کنون بیش از ۴۰۰ متر از تونل غربی این خط را حفاری و سگمنتگذاری کرده و طول حفاری تونل شرقی نیز در هفته گذشته به ۱۰۰ متر رسیده است.
وی با اشاره به جزئیات عملیات اجرایی خط دوم متروی اصفهان اظهار داشت: بر اساس برنامهریزی صورت گرفته، به زودی از سمت غرب شهر اصفهان به سمت میدان امام علی (ع)، حفاری تونل به صورت تک چشمه انجام خواهد شد که این حفاری از ایستگاه مدرس نجفی در کهندژ تا میدان امام علی (ع) با یک تی بی ام تک چشمه به قطر ۹ متر انجام میشود.
عملیات حفاری تونل خط ۲ قطار شهری اصفهان با بیش از ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار اسفند سال گذشته در محل ایستگاه مترو دارک این کلانشهر آغاز شد.
طول خط ۲ قطار شهری اصفهان ۲۴ کیلومتر و ۷۵۰ متر است و از شهرک امام حسین (ع) در خیابان زینبیه آغاز میشود و از میدان قدس، میدان امام (ره)، خیابانهای فلسطین و آمادگاه و میدان امام حسین (ع) میگذرد و سپس به سمت غرب، خیابان طالقانی و در نهایت به خیابان کهندژ و خمینی شهر ختم میشود.
خط ۲ قطار شهری اصفهان به عنوان خط غربی - شرقی دارای ۲۳ ایستگاه است و پیش بینی میشود این خط تا سال ۱۴۰۲ بهره برداری کامل شود.
در زمان حاضر پنج ایستگاه از خط ۲ قطار شهری توسط پیمانکاران در حال ساخت و ساز است.
خط یک قطار شهری که از شمال اصفهان آغاز شده است پس از طی مسیری به طول ۲۰٫۲ کیلومتر به پایانه مسافربری صُفه در جنوب این شهر میرسد و در آن ۲۰ ایستگاه وجود دارد.
نخستین مرحله خط یک قطار شهری مهر سال ۹۴ افتتاح و مراحل پایانی و تکمیلی آن تیر امسال بهره برداری شد.
۶۰۲۲ / ۷۱۵۰
نظر شما