۲۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۷:۱۲
کد خبر: 83393859
T T
۰ نفر
تهدید به اعتصاب فلج کننده کارکنان بزرگترین فرودگاه انگلیس

لندن – ایرنا – هزاران تن از کارکنان بزرگترین فرودگاه انگلیس «هیترو» که با مدیران خود درباره بهبود وضعیت شغلی به نتیجه نرسیدند، نسبت به برگزاری اعتصاب فلج کننده در ایام پرتردد تعطیلات تابستانی هشدار دادند.

در این حرکت اعتراضی که برای شش روز در شش هفته آینده برنامه ریزی شده است، کارکنان بخش‌های حفاظتی، مهندسان، رانندگان و بخش خدمات شرکت خواهند.

اتحادیه کارکنان فرودگاه هیترو می‌گوید که اگر مذاکره با مدیران فرودگاه به نتیجه نرسد این اعتصاب که در عمل منجر به فلج شدن فعالیت‌های فرودگاه می‌شود جلو خواهد رفت. به گفته این نهاد مدنی، مدیران فرودگاه هیترو با افزایش ۲.۷ درصد حقوق کارکنان مخالفت کرده و این در حالی است که به طور مثال حقوق و مزایای کسی مانند «جان هلند-کایه» مدیر اجرایی فرودگاه از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ میلادی بیش از دو برابر افزایش داشته است.

حقوق «جان هلند-کایه» در سال ۲۰۱۷ میلادی دو میلیون پوند گزارش شده که در سال بعد از آن (۲۰۱۸) به ۴.۲ میلیون پوند افزایش یافته است. این مساله موجب نارضایتی کارکنان نسبت به وضعیت حقوقی خود شده است.

این تحولات در حالی صورت می‌گیرد که خلبانان شرکت هواپیمایی «بریتیش ایرویز» هم در اعتراض به وضعیت شغلی و حقوقی خود قصد دارند تا در ماه آگوست اعتصاب کنند.

همچنین کارکنان دو فرودگاه استنستد و گاتویک انگلیس هم در نظر دارند در هفته‌های پیش‌رو، دست به اعتصاب بزنند.

مدیران هیترو اعلام کردند که در تلاش هستند تا در صورت برگزاری اعتصاب معترضان، به فعالیت فرودگاه لطمه‌ای وارد نشود.

فرودگاه هیترو لندن در حال حاضر یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های جهان به شمار می‌آید و بر اساس آمارهای منتشر شده در سال ۲۰۱۸ بیش از ۸۰ میلیون مسافر برای جابجایی‌شان از این فرودگاه استفاده کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha