۲۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۱۲
کد خبرنگار: 2391
کد خبر: 83394715
T T
۰ نفر
وزیر کشور ترکیه:  با ایران و افغانستان درباره مهاجرت‌های غیرقانونی مذاکره می کنیم

تهران - ایرنا - وزیر کشور ترکیه با اشاره به وضعیت مهاجران افغانستان در ایران و تلاش برای ورود به این کشور اعلام کرد که آنکارا در حال گفت و گو با مقامات کابل و تهران پیرامون مهاجرت‌های غیرقانونی است.

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری آناتولی، سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه در یک نشست خبری با خبرنگاران خارجی در مهمانخانه «خانه پلیس» استانبول، با اشاره به وضعیت مهاجران افغانستان در ایران اظهارداشت: بخشی از مهاجران افغان طی سال‌های اخیر در حال بازگشت به کشور متبوع شأن و بخشی دیگر نیز به صورت غیرقانونی و از طریق ترکیه درصدد ورود به اروپا هستند.

وی تصریح کرد: هفته پیش معاون وزرای ۶ کشور ترکیه٬ آذربایجان٬ ایران٬ عراق٬ افغانستان و پاکستان نشستی را برگزار و در خصوص مساله مهاجرت‌های غیرقانونی٬ ترور و قاچاق گفت و گو کردند.

به گفته وزیر کشور ترکیه طی روزهای آینده نیز یک نشست دیگر با حضور وزرا انجام می‌گیرد تا درباره اقدامات عملی در این باره مذاکره کنند.

سویلو با تاکید بر اینکه نه ترکیه و نه ایران تمایلی به چشم پوشی از مهاجرت‌های غیرقانونی دارند٬ گفت: به رایزنی‌های خود با ایران٬ افغاستان و سایر کشورها در زمینه قاچاق انسان و چالشهای مهاجرت‌های غیرقانونی ادامه می‌دهیم.

وزیر کشور ترکیه همچنین از سفر هفته آینده معاون وزیر کشور این کشور به افغانستان خبر داد و گفت: در این سفر با مقامات دولت افغانستان در خصوص اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از مهاجرت‌های غیرقانونی رایزنی خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha