۲۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۰۴
کد خبرنگار: 951
کد خبر: 83395099
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار سمنان: ساختار اداری برای حمایت از تولید اصلاح شود

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: ساختارهای اداری کشور برای حمایت از تولید و بنگاه‌های اقتصادی با همکاری قانون‌گذاران اصلاح شود.

علیرضا آشناگر روز یکشنبه در همایش گرامیداشت روز صنعت و معدن در سالن همایش های اتاق بازرگانی سمنان افزود: در جنگ تمام عیار باید همه به بخش صنعت کمک کنند و شرایط اقتصادی کشور به دلیل اعمال تحریم ها ویژه است.

وی خاطر نشان کرد: دشمن برای نابود کردن بخش صنعت کشور در تلاش است، اما با برنامه ریزی اصولی باید مانع فشارهای خارجی شد.

استاندار سمنان اضافه کرد: باید برای امنیت کشور تلاش شود و توجه به امر اقتصاد و صنعت در کشور شکوفا می شود.

آشناگر ادامه داد: اقتصاد در تاثیرپذیری از فشارهای خارجی نقطه ضعف کشور است و دشمن با وضع تحریم برای کشور مشکلاتی ایجاد می کند.

تمام تلاش دولت برای حمایت از صنعت

وی افزود: دولت تمام توان خود را برای فعالیت بخش صنعت با وجود فشارهای اقتصادی به کار گرفته است و باید برای رونق تولید در کشور خلاقیت نشان داد.

استاندار سمنان خاطر نشان کرد: نهایت تلاش برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی به کار گرفته شود و حفظ اشتغال موجود و توسعه کسب و کار باید در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: در استان سمنان به دنبال تامین و فراهم کردن بستر لازم برای رونق تولید هستیم و ۱۶۸ نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در یکسال گذشته در استان برگزار شد.

معرفی ۳۲ هزار میلیارد ریال طرح اقتصادی به بانک ها

استاندار سمنان گفت: کاغذ بازی اداری بیش از حد است و با وجود ایجاد شفافیت ها، اما همچنان این رویه قابل توجه است.

وی تصریح کرد: ۳۲ هزار میلیارد ریال طرح اقتصادی به بانک های سمنان در یکسال گذشته معرفی شده که ۱۱ هزار میلیارد ریال آن منجر به اعطای تسهیلات شده است.

استاندار سمنان گفت: صاحبان واحدهای صنعتی هم معتقدند که دریافت ارزش افزوه حق دولت است، اما این ارزش افزوده را باید از مصرف کننده نهایی گرفت.

وی اضافه کرد: تقسیط و بخشودگی جرایم مالیات و بیمه ای در دستور کار دولت است و با انتقال آب خزر به سمنان مسیر توسعه اقتصادی استان افزایش چشمگیری می یابد.


مجلس برای حذف قوانین مخل تولید اقدام کند

یکی از فعالان اقتصادی استان سمنان در این آیین گفت: مجلس شورای اسلامی برای حذف قوانین مخل و دست و پا گیر برای توسعه کسب و کار در بخش صنعت اقدام کند.

حسن کاردان افزود: حمایت از فعالان اقتصادی در سال های گذشته در سمنان مطلوب بود و باید با هم افزایی دستگاه های اجرایی این روند ادامه یابد.

وی خاطر نشان کرد: استانداران سمنان در سال های گذشته در حمایت از واحدهای صنعتی سنگ تمام گذاشتند و ادامه این روند می تواند فشارهای خارجی را خنثی کند.

فعال اقتصادی استان سمنان اضافه کرد: برخی از دستگاه های اجرایی استان از بخش صنعت در سال های گذشته حمایت نکردند که این امر به مشکلات این واحدهای تولیدی دامن می زند.

کاردان ادامه داد: بخش صنعت نیازمند حمایت همه جانبه است و وزارت صنعت، معدن و تجارت با برنامه ریزی اصولی در کنار بنگاه های اقتصادی باشد.

وی افزود: نظم‌پذیری یکی از شاخص های مهم در رونق اقتصادی و توسعه کسب و کار است و واحدهای صنعتی برای پیشرفت به این رکن توجه کنند.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه تامین نقدینگی واحدهای صنعتی در فشار اقتصادی خارجی باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: باید برای مهار دشمن داخلی که صنعت را به چالش مواجه کرده است اقدام کرد و نمی توان با قوانین دست و پا گیر به مسیر توسعه اقتصادی ادامه داد.

کاردان اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی برای حذف قوانین دست و پا گیر به منظور رونق تولید اقدام کند و با این راهبرد می توان اشتغال در بخش صنعت را افزایش داد.

در استان سمنان ۲ هزار و ۲۰ واحد صنعتی فعال است، استان سمنان یک منطقه ویژه اقتصادی، هشت ناحیه و ۱۰ شهرک صنعتی با یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی دارد که ۲۹ هزار نفر در این واحدها اشتغال دارند.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

برچسب‌ها

اخبار مرتبط