۲۳ تیر ۱۳۹۸، ۲۲:۰۱
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 83395826
T T
۰ نفر
۱۰ نظامی سعودی در عملیات تک تیراندازان یمنی کشته شدند

تهران – ایرنا – منابع خبری روز یکشنبه گزارش دادند که ۱۰ نظامی سعودی در عملیات تک تیراندازان یمنی در جنوب عربستان کشته شدند.

به گزارش پایگاه خبری المسیره یمن، تک تیراندازان ارتش یمن ۱۰ نظامی سعودی را در منطقه «الدود» واقع در جیزان عربستان هدف قرار داده و کشتند.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنین به مواضع نیروهای سعودی در محور «مجازه» واقع در استان عسیر عربستان حمله کردند که در این عملیات نیز ده‌ها تن از آنها کشته یا زخمی شدند.

در همین حال یگان موشکی ارتش یمن با یک فروند موشک «زلزال ۱» مواضع نیروهای سعودی در منطقه مرزی «الصوح» هم مرز با نجران عربستان و صعده یمن را هدف قرار داد.

بر اساس این گزارش، شماری از نیروهای سعودی در این حمله کشته یا زخمی شدند.

ارتش یمن پیش از این نیز مواضع نیروهای سعودی در منطقه «السدیس» واقع در نجران عربستان را هدف حملات توپخانه و موشکی قرار داد که در این حملات نیز شماری کشته یا زخمی شدند.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. بر اثر این تجاوز تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار یمنی کشته شدند.

این جنگ همچنین میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبه رو کرده؛ به گونه‌ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را «بزرگ ترین فاجعه انسانی» نامید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha