۲۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۴۵
کد خبرنگار: 2256
کد خبر: 83397290
T T
۰ نفر
روزنامه چینی: تهران به کم کاری‌ اروپایی ها در حفظ برجام انتقاد دارد

پکن- ایرنا- روزنامه «مردم» ارگان حزب حاکم چین نوشت تهران از کم کاری‌ اروپایی ها برای حفظ برجام ناراحت است و تاکید دارد طرف‌های اروپایی آنچنان که باید و شاید، برای حفظ توافق هسته‌ای تلاش نکرده‌اند.

این نشریه روز سه شنبه در مطلبی خاطر نشان کرد در عین حال اروپایی‌ها نیز نسبت به آینده توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میلادی ابراز نگرانی کرده و گفته‌اند اگر طرف‌های ذی ربط در میز مذاکرات حاضر نشوند، شرایط وخیم‌تر خواهد شد.

گزارش روزنامه مردم می افزاید: بر اساس اعلام «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران، این کشور تنها در صورتی که آمریکا تحریم ها را لغو کند با واشنگتن مذاکره خواهد کرد.

این روزنامه از قول رییس جمهوری ایران نوشته است هر زمانی که آمریکا به قلدری و باج خواهی خود خاتمه داده و تحریم‌ها را لغو کند و با درایت و عقلانیت وارد میز مذاکرات شود، ایران هم آماده گفت و گو است.

روزنامه چینی ادامه می‌دهد که در ماه می سال ۲۰۱۸ (اردیبهشت ۹۱۳۹۷) دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به طور یکجانبه از این توافق بین المللی خارج شد و تحریم‌های متوقف شده علیه ایران را از سرگرفت.

گزارش تصریح می‌کند همین موضوع موجب شد تا ایران پس از تحمل یک سال پرفشار بخصوص در عرصه اقتصادی تصمیم بگیرد برخی از محدودیت‌های برجام را نادیده بگیرد با این وصف آمریکا می‌گوید فشارها علیه تهران را بیشتر خواهد کرد.

گزارش می افزاید از سوی دیگر وزارت خارجه چین از آمریکا به عنوان ریشه تنش‌ها یاد و اعلام کرده است که خروج یکجانبه واشنگتن از برجام و بازگرداندن تحریم‌ها و فشارهای حداکثری بر تهران باعث همه تنش‌ها شده است و لازم است آمریکا از این راهبرد دست بردارد.

چین همچنین از شرایط خاورمیانه و تشدید تنش‌ها ابراز نگرانی کرده و از همه جوانب ذی ربط خواسته است خویشتنداری نشان دهند و گفته است به تلاش‌های دیپلماتیک برای حفظ برجام ادامه خواهد داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha