۲۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۴۸
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 83397900
T T
۰ نفر
دانش آموزان چینی از سفارت ایران در پکن دیدن کردند

پکن- ایرنا- تعدادی از دانش آموزان استان های مختلف چین امروز سه شنبه از سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن بازدید کردند.

به گزارش ایرنا در این برنامه که با همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در چین و با همکاری «سازمان بین المللی آموزش و پژوهش جوانان» (IYERDUO) برگزار شد حدود ۱۰۰ تن از دانش آموزان چینی، ضمن دیدار با 'محمد کشاورز زاده' سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین، در ویژه برنامه ای که به این منظور برگزار شده بود با فرهنگ، زبان، سنت و مسایل مرتبط با ایران آشنا شدند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین در این برنامه با اظهار خوشحالی از حضور دانش آموزان چینی در سفارت ایران گفت: چین و ایران از هزاران سال پیش و از طریق جاده ابریشم قدیم با یکدیگر ارتباط داشته اند.

«محمد کشاورز زاده» افزود: امروز نیز روابط دو کشور بیش از گذشته توسعه یافته است و در قالب جدیم ابریشم جدید یا همان Kیک کمربند - یک جاده» رو به رشد است.

وی با بیان اینکه ایران از طرح جاده ابریشم به عنوان یک طرح بزرگ حمایت می کند تصریح کرد ایران به صورت طبیعی در مسیر جاده ابریشم قرار گرفته است و یکی از کشورهای محوری این مسیر است.

سفیر ایران در چین به نقش دانش آموزان در آینده چین اشاره کرد و گفت: هر کدام از شما دانش آموزان در آینده سفیران فرهنگی چین خواهید بود و نقش مهمی در توسعه روابط دو کشور دارید.

کشاورز زاده در مورد آینده روابط ایران و چین نیز افزود: روابط دو کشور دارای چشم انداز بسیار مهم و روشنی است روابط دو کشور در طول تاریخ همیشه دوستانه و صمیمی بوده است.

او گفت: مردم چین و ایران نسبت به یکدیگر علاقه مند هستند دو کشور به عنوان تمدن های کهن قاره آسیا سال های سال با هم در کمال صلح و دوستی رابطه داشته اند.


راه اندازی زبان و ادبیات چینی در ۱۰ دانشگاه ایران
رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین هم در این نشست با اشاره به اهمیت توسعه و تقویت روابط فرهگی دو کشور گفت: زبان چینی اکنون در ایران دارای جایگاه بسیار ویژه ای است به ط که در در حال حاضر رشته زبان و ادبیات چینی در ۱۰ دانشگاه ایران راه اندازی شده است که نوید همکاری خوب میان ایران و چین است.

دکتر وفایی افزود: تبادل فرهنگی و آشنایی دانش آموزان با محافل دیپلماتیک از اهداف بازدید دانش آموزان از سفارت ایران در چین است که با همکاری «سازمان بین المللی آموزش و پژوهش جوانان» (IYERDUO) انجام شد.

در بخش دیگری از این برنامه، دانش آموزان چینی سئوالات خود را درباره آداب و رسوم، فرهنگ، جاذبه های گردشگری، تاریخ، جغرافیا، شیوه آموزش و تحصیل در ایران مطرح کردند و سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز به این سئوالات پاسخ داد.

نمایش فیلم در مورد «ایران شناسی» با زیر نویسی چینی از دیگر بخش های این برنامه بود.

تعدادی از دانش آموزان شرکت کننده در این بازدید که از استان های مختلف چین بودند به رسم یادبود هدیه ای محلی به سفیر ایران در چین اهدا کردند سفیر ایران نیز بسته فرهنگی به مدیران این دانش آموزان اهدا کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha