۲۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۰۷
کد خبر: 83398066
T T
۰ نفر
سی ان ان مواضع ترامپ را بیگانه هراسی و نژادپرستانه خواند

تهران – ایرنا – شبکه تلویزیونی سی ان ان روز سه شنبه در گزارشی با اشاره به تشدید اختلافات بین چهار نماینده زن رنگین پوست کنگره و رییس جمهوری آمریکا ؛ سخنان و توئیت های دونالد ترامپ را نژاد پرستی سیاسی خواند و اعلام کرد: نمایندگان رنگین پوست عضو کنگره آمریکا ، این رفتار رئیس جمهوری آمریکا را دستور کار ناسیونالیست های سفید پوست دانستند.

این شبکه خبری آمریکایی افزود: دونالد ترامپ روز گذشته نه تنها از بابت گفته ها و توئیت های اخیر خود عذرخواهی نکرد بلکه به انتقاد دوباره از آنها (نمایندگان زن رنگین پوست کنگره) پرداخت.

"الکساندریا اوکازیو کورتز" (Alexandria Ocasio-Cortez) نماینده دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به مواضع اخیر ترامپ گفت :می خواهم به همه کودکان این کشور بگویم که اهمیتی به آنچه رئیس جمهوری می گوید ندهند چراکه این کشور متعلق به شما و متعلق به همه است .

رشیده طلیب (Rashida Tlaib) نماینده دمکرات از ایالت میشیگان نیز گفت: ترامپ می کوشد تا برخورد با مساله مهاجرت و مهاجرانی را که در مرزها بطور غیر انسانی از کودکانشان جدا ساخته است، منحرف سازد ، همانطوری که می دانیم سخنان و توئیت های اخیر وی تداوم نژادپرستی و بیگانه هراسی است .

"ایلهان عمر" (Ilhan Omar) دیگر نماینده دمکرات از ایالت مینه سوتا آمریکا نیز در پاسخ به سخنان و توئیت های توهین آمیز ترامپ گفت: وی حمله ای نژاد پرستانه را به نمایندگان منتخب کنگره آمریکا که همگی آنان زنان رنگین پوست هستند ، صورت داده است ، این دستور کار ناسیونالیست های سفید پوست است.

ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه در پیامی توئیتری ۴ نماینده زن مجلس نمایندگان آمریکا را به «جناح ترقی خواه» مشهور هستند، به باد انتقاد گرفت و گفت که آنها باید به کشورهایی که از آنجا به آمریکا آمده‌اند بازگردند.

توئیت های ترامپ جنجال سیاسی و رسانه‌ای بسیار گسترده‌ای در آمریکا ایجاد کرد و بسیاری از سیاستمداران و مردم این کشور آن را «نژادپرستانه» ارزیابی کرده و خواستار عذرخواهی وی شدند.

ترامپ در توئیت نژادپرستانه خود نوشته بود: خیلی جالب است که می‌بینیم «نمایندگان زن ترقی خواه کنگره» که اصالتاً از کشورهایی آمده‌اند که حکومتشان فاجعه کامل و تمام بوده و بدترین، فاسدترین و بی عرضه ترین در جهان هستند (البته اگر حکومتی کارآ داشته باشند)، اکنون با صدای بلند و به شکلی شرارت آمیز به مردم ایالات متحده که بزرگترین و قدرتمندترین ملت روی زمین است، می‌گویند که حکومتمان چگونه باید اداره شود.

ترامپ سپس افزود: چرا آنها به کشور خود باز نمی‌گردند و به کشورهای ورشکسته و پرجرم و جنایتی که از آنجا آمده‌اند کمک نمی‌کنند تا اصلاح شود. سپس بازگشته و به ما بگویند چطور این کار را کردند؟

این اظهارات ترامپ در حالی است که هر چهار نماینده شهروند آمریکا هستند و فقط خانم الهان عمر خارج از ایالات متحده و در موگادیشو پایتخت سومالی به دنیا آمده و به عنوان مهاجر به آمریکا رفته است.

پریسلی سیاهپوست است و در شهر سین سیناتی ایالت اوهایو به دنیا آمده است. طلیب هم در یک خانواده فلسطینی‌تبار در شهر دیترویت ایالت میشیگان و اوکاسیو کورتز که والدینش اصالت پورتوریکویی دارند، در نیویورک به دنیا آمده است.

اروپام **۱۳۰۲**

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha