۲۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۴۲
کد خبر: 83399590
T T
۰ نفر

دبیر جای خادم و جدیدی را خالی کرد

۲۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۴۲
کد خبر: 83399590
دبیر جای خادم و جدیدی را خالی کرد

تهران- ایرنا- مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی در حال برگزاری است و مدعیان رسیدن به کرسی ریاست این فدراسیون برنامه های خود را ارائه می دهند.

مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی با حضور ۴۳ عضو مجمع در آکادمی ملی المپیک در حال برگزاری است. هر چند که در ابتدای این مجمع خبرنگاران اجازه ورود به سالن اصلی را نداشتند اما این گروه با تاخیر وارد شده و پای سخنان و برنامه های نامزدهای انتخاباتی نشستند.

«علیرضا دبیر» که کمتر از ۷۲ ساعت از تایید صلاحیتش برای انتخابات فدراسیون کشتی می گذرد با گلایه از برخی ناملایمتی ها گفت: نمی دانم جرم امیررضا خادم و عباس جدیدی چیست که اینجا حضور ندارند. خادم مربی و رییس من بود. جدیدی وقتی کشتی می گرفت روسها با حسرت نظاره گر او بودند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: با یک برنامه ۱۲ ساله می توان قهرمان المپیک شد. یک برنامه میان مدت برای ۲۰۲۴ و بلند مدت برای المپیک ۲۰۲۸ تعیین شده است. در المپیک توکیو کار سختی برای کسب مدال خواهیم داشت.

دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۰۰ سیدنی ادامه داد: سال ۷۶ و ۷۷ جمعیت ۶۴ میلونی ایران یک میلیون کشتی گیر فعال داشتیم اما الان با جمعیت ۸۵ میلیونی زیر ۸۵ هزار نفر است. امکانات وجود دارد اما کشتی گیر نداریم که این درد ماست و باید در استان ها کار شود و اگر مانند کشتی این جمعیت را افزایش دهیم و مثلاً به یک میلیون برسانیم موفق می شویم. ۹۰ درصد برنامه من برای نونهالان نوجوانان و جوانان است و به هیات های استانی خواهم پرداخت؛ خیلی بد است جمعیت کشتی به زیر ۸۵ هزار نفر رسیده است. اگر هیات ها حمایت نشوند موفق نخواهیم شد.

او ادامه داد: من آینده حسن یزدانی، گرایی و سوریان و امید نوروزی هستم؛ شما باید آنها را حفظ کنید در حالی که سرمایه های کشتی هستند.

عضو پیشین شورای شهر تهران گفت: سال ۸۵ هم می توانستم رییس فدراسیون شوم. افتادم در بازی سیاسی که به شهردارشون رای بدهم که این کار را نکردم. امروز آمدم و ماندم که اعضا مجمع چگونه تصمیم بگیرید.

دبیر در پایان تاکید کرد: برای اعتلای کشتی ایران یک تیم کارسناسی قوی داشتیم و ۱۴ فدراسیون برتر کشتی جهان و به خصوص روسیه و آمریکا را بررسی کردیم که چرا خوب نتیجه می گیرند.

حمید بنی تیمیم دبیر پیشین فدراسیون از دیگر نامزدهایی بود که برای ارائه برنامه های چهار سال آینده خود در جایگاه حاضر شد. وی در تشریح برنامه های خود با اشاره به موفقیت تیمهای مختلف کشتی در رده های مختلف بین الملل گفت: ۱۷ اعزام در رده های مختلف سنی به مسابقات بین المللی داستیم. ۱۰ میلیارد تومان در ۶ ماه سرپرستی از منابع مختلف مانند وزارت و کمیته و حامیان گردش مالی داشتیم.

وی ادامه داد: برنامه استعدادیابی به خوبی دنبال می شود که نتیجه آن قهرمانی تیمهای مختلف رده های سنی در مسابقات جهانی و آسیایی است.

بنی تمیم در ادامه با اشاره به جایگاه ایران در کشتی جهان گفت: ۹ نفر از ایران در اتحادیه دارای کرسی بین المللی هستند که می شود با کمک مسوولان ورزش کرسیهای بهتری داشته باشیم. با توجه به جایگاه کشتی ایران می توان استان های کشور میزبان اردوی کشورهای مختلف باشند.

دبیر پیشین فدراسیون در پایان افزود: این آمادگی را دارم در بین بزرگان کشتی اتحاد را به وجود آورم.

رای گیری برای انتخاب رییس فدراسیون کشتی ایران تا دقایق دیگر برگزار می شود. اصغر آزوره»، «جاسم امیری»، «حمید بنی تمیم»، «علی اکبر جیره سرایی بازار کرد»، «محمدرضا صالحی»، «علی رضا دبیر» و «عبدالمهدی نصیرزاده» نامزدهایی که از سوی مراجع ذیصلاح برای نامزدی ریاست فدراسیون کشتی احراز صلاحیت شده‌اند وارد گود رقابت شدند.

«رسول خادم» رییس سابق فدراسیون کشتی اواسط آبان ۹۷ از سمت خود استعفا داد و سپس «حمید بنی‌تمیم» به مدت ۶ ماه سرپرستی این فدراسیون را برعهده گرفت. اما در اردیبهشت ماه امسال به دلیل حضور بنی‌تمیم به عنوان نامزد انتخابات، «بهروز نعمتی» سرپرست شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha