عیسای من همینقدره…؟!

بندرعباس- ایرنا- کتاب عیسای من همینقدره…؟! روایت زندگی «شهید عیسی کریمی» یکی از فرماندهان دفاع مقدس استان هرمزگان به قلم اعظم پشت مشهدی است.

این کتاب کاری از واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان هرمزگان زمستان سال ۹۱ توسط انتشارات کتاب آشنا چاپ و منتشر شده‌است.

کتاب عیسای من همینقدره…؟! در ۲۰۸ صفحه با تیراژ یکهزار نسخه و ۶۰ هزار ریال منتشر شده‌است.

این اثر حوزه دفاع مقدسی، تصویرکوتاهی از زندگی شهید عیسی کریمی مردی که از میان سال‌های دور خاطرات خاک گرفته و قدیمی بیرون کشیده‌شد.

کتاب عیسای من همینقدره…؟! پس از کتاب‌های "فقط ماه حسین را می پایید" و "تو برای من نمی‌مانی" سومین کتاب در قالب داستان بلند است که در سال ۹۱ در واحد آفرینش‌های ادبی این حوزه به چاپ رسید.

'شهید عیسی کریمی' یادگار احمد و حلیمه چهارم دی ۱۳۳۹ در روستای طاهروتی از توابع شهرستان میناب به دنیا آمد.

وی تا پایان دوره متوسطه در رشته انسانی درس خواند و دیپلم گرفت و کارمند اداره بهزیستی بود. شهید عیسی کریمی سال ۱۳۶۴ ازدواج کرد.

شهید کریمی در جبهه سمت فرمانده گردان ۴۲۲ لشکر ۴۱ ثارالله را برعهده داشت و چهارم خرداد سال ۶۷ نیز با همین مسوولیت در منطقه عملیاتی شلمچه به شهادت رسید.

'اعظم پشت مشهدی' نویسنده کتاب عیسای من همینقدره…؟!، مسوول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان هرمزگان و یکی از نویسندگان فعال در حوزه دفاع مقدس این استان است که خردادماه امسال (۹۸) اعظم پشت مشهدی که در دیدار جمعی از اهالی فرهنگ و ادب با رهبر معظم انقلاب مجموعه شعر دفاع مقدس "موسی بی عصا معجزه می کند" و کتاب شعر "چادر گل اناری " از تولیدات حوزه هنری هرمزگان و مجموعه خاطرات شهید سعید جان بزرگی با عنوان " آدمها توی قاب من نمی میرند" را به محضر رهبر معظم انقلاب تقدیم کرد.

'پرستوهای عاشق (۱۳۸۱)، رد پای عشق (۱۳۸۲)، حجله آبی آسمان (۱۳۸۳)، پرواز در آب (۱۳۸۴)، جای پای یوسف (۱۳۸۶)، پلاک دی جی (سال ۱۳۸۵) با موضوع زندگی جانبازان شمیایی، شعری که شناسنامه توست (۱۳۸۷)'، بخشی از آثار اعظم پشت مشهدی است.

از دیگر کتاب‌های این نویسنده می‌توان به «پرستوهای عاشق»، «خورشید آفتابگردان ها» باموضوع خاطرات زنان پشتیبانی جنگ، «آدم‌ها توی قاب من نمی‌میرند» و «بادگیرها چشم‌به‌راهند»، «تو برای من نمی مانی» زندگینامه داستانی شهید "عبدالرضا مجیدی" و «چادر گل اناری» اشاره کرد.

۹۸۸۷/‏۶۰۴۸

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha