۲۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۷:۵۸
کد خبرنگار: 2169
کد خبر: 83400389
T T
۰ نفر
 ۸ هزار شغل جدید در آذربایجان‌غربی ایجاد می‌شود

مهاباد- ایرنا- سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: امسال با بازسازی و نوسازی ۱۷۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان، فرصت اشتغال برای هشت هزار نفر فراهم می‌شود.

محمد دهقان روز چهارشنبه در آیین شروع فعالیت خط تولید کارخانه پروفیل رویای مهاباد اظهار داشت: تکمیل طرح‌های نیمه تمام، فعال‌سازی واحدهای راکد و افزایش ظرفیت واحدهای نیمه فعال از اهداف مهم سازمان است و امسال مشکلات ۱۷۶ واحد تولیدی و صنعتی بزرگ و کوچک در استان برطرف می‌شود.

وی افزود: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده امسال ۵۴ واحد راکد و غیرفعال آذربایجان‌غربی به چرخه تولید بازمی‌گردد، ۵۵ واحد تولیدی نیمه فعال با ظرفیت کامل کار می کند و ۶۷ طرح نیمه تمام نیز به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه فعال شدن این واحدهای صنعتی بزرگ و کوچک نقش مهمی در رونق تولید استان دارد، اضافه کرد: برای راه اندازی، فعال شدن و تکمیل این واحدها در مجموع ۶ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال تسهیلات نیاز است.

دهقان گفت: ۲ هزار و ۳۱۷ واحد دارای پروانه بهره برداری در آذربایجان غربی وجود دارد که یکهزار و ۴۱۵ واحد از این تعداد فعال و نیمه فعال و ۹۰۲ واحد راکد بوده و با تلاش‌های انجام شده ۱۸۷ واحد صنعتی و معدنی راکد به چرخه تولید بازگشت.

فرماندار مهاباد نیز در این آیین گفت: دولت تمام توان خود را برای حمایت از تولید و فعال کردن واحدهای تولید نیمه فعال و راکد به کار گرفته و همه مسوولان باید عزم خود را برای حمایت از سرمایه گذاری جزم کنند.

ایرج شجاعی افزود: در بسیاری از واحدهای تولیدی تفاوتی میان مالکیت و مدیریت وجود ندارد و همین امر باعث می شود برخی واحدها نتوانند تولید، فروش و هزینه های خود را به خوبی مدیریت کنند.

وی از صاحبان واحدهای تولیدی خواست برای بهبود وضعیت اقتصادی واحد خود مدیران با تجربه و خلاق را به کار گیرند، و در این زمینه از انتخاب افراد غیرمتخصص خودداری کنند.

کارخانه پروفیل رویای مهاباد که در گذشته کارخانه تولید نئوپان و صنایع چوبی MDF بود اینک خط تولید خود را به پروفیل UPVC تغییر داده است و سالانه ظرفیت تولید بیش از هفت هزار تُن محصول دارد.

این واحد صنعتی در زمینی به مساحت ۱۵ هزار مترمربع و زیربنای سه هزار مترمربع احداث و برای ساخت آن در مجموع ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

در آذربایجان‌غربی ۳۴ شهرک و ناحیه صنعتی مجوز دارد که از این تعداد تاکنون ۲۵ شهرک و نواحی در استان به بهره برداری رسیده و ۲ هزار و ۲۰۰ واحد در آنها برای فعالیت قرارداد دارند.

۳۰۲۰/‏۷۱۲۹

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha