۲۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۸:۵۵
کد خبرنگار: 1168
کد خبر: 83400470
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسابقات شطرنج ریتد کشور در ارومیه آغاز شد

۲۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۸:۵۵
کد خبر: 83400470
مسابقات شطرنج ریتد کشور در ارومیه آغاز شد

ارومیه- ایرنا- سرپرست هیات شطرنج آذربایجان‌غربی گفت: سومین دوره مسابقات شطرنج ریتد (سریع) کشور با عنوان /جام طبیعت/ عصر امروز چهارشنبه در بخش سیلوانای ارومیه آغاز شد.

آیدین بابایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این رقابت ها با حضور ۲۰۰ شطرنج باز از استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان، کردستان، البرز، فارس و آذربایجان‌شرقی به مدت ۲ روز در محل کانون شطرنج بخش سیلوانا ارومیه در حال برگزاری است.

وی بیان کرد: این رقابت‌ها به صورت آزاد برگزار می‌شود و حضور شطرنج‌بازان ریتینگ‌دار و داوران بین‌المللی نشان از بالا بودن سطح فنی و کیفی آن است.

وی مجموع جوایز این مسابقات را ۱۱۰ میلیون ریال اعلام کرد و ادامه داد: این رقابت‌ها در ۹ تا ۱۱ دور به روش سوییسی برگزار می شود و از ۳۲ شطرنج‌باز برتر با اهدای جوایز نقدی و حکم قهرمانی در مراسم اختتامیه تجلیل خواهد شد.

سرپرست هیات شطرنج آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ۱۱ داور از استان‌های آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی قضاوت این مسابقات را بر عهده دارند، گفت: نتایج کسب شده جهت ارتقا رنکینگ نفرات شرکت کننده به فدراسیون جهانی ارسال می شود.

بابایی به ظرفیت ثبت نام مسابقات در آیین‌نامه اشاره کرد و افزود: ظرفیت شرکت کننده در مسابقات ۱۵۰ بازیکن در آئین نامه پیش بینی شده بود که با استقبال خوب از سوی شطرنج بازان و با تصمیم عوامل اجرایی به ۲۰۰ نفر ارتقا داده شد.

وی گفت: تمامی بازیکنان شرکت کننده در این دوره از رقابت‌ها باید طبق قوانین در سیستم جامع فدراسیون شطرنج عضویت داشته باشند که در غیر این صورت از مسابقات برکنار خواهند شد.

سرپرست هیات شطرنج آذربایجان‌غربی طبیعت گردی، بازدید از مکان‌های تفریحی، آبشار سوله دوکل سیلوانا، اقامت در مکان‌های بوم گردی و معرفی جاذبه‌های گردشگری از برنامه‌های جانبی این دوره از رقابت‌ها است که توسط کانون شطرنج بخش سیلوانا ارومیه برنامه ریزی شده است.

اردیبهشت ماه امسال «آیلار لطفی و مهران حسین زاده» ۲ شطرنج باز ارومیه‌ای به ترتیب موفق به کسب مقام قهرمانی و ششمی در رقابت های جام بین‌المللی بیستون کرمانشاه شدند.

لطفی در جدول A استادی با عملکردی خوب موفق شد مقام نخست ریتینگ داران زیر ۱۹۰۰ را به خود اختصاص دهد و درجه بین المللی خود را ارتقا بخشد و در جدول B نیز «حسین زاده» موفق به کسب مقام ششم شد.
پیشتر نیز آیلار لطفی بانوی شطرنج باز ارومیه‌ای برای شرکت در مسابقات جهانی ابوظبی امارات متحده عربی به تیم ملی دانشجویان ایران دعوت شده بود.

در حال حاضر ۵۰۰ شطرنج باز آذربایجان غربی دارای رنگینگ بین المللی از سوی فدراسیون جهانی هستند؛ هم اکنون ۱۰۰ مربی و ۱۰۰ داور کارت دار درجه یک، ۲ و سه ملی در آذربایجان غربی وجود دارد.

۷۱۵۶/‏۷۱۲۹

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha