۲۶ تیر ۱۳۹۸، ۲۰:۲۵
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 83400644
T T
۰ نفر
رئیس شورای عالی سیاسی یمن با نماینده ویژه سازمان ملل دیدار کرد

تهران –ایرنا - «مهدی مشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن روز چهارشنبه در دیدار با «مارتین گریفیس» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور این کشور گفت: با تداوم حملات ائتلاف سعودی علیه یمن گزینه ای جز مقابله وجود ندارد.

به گزارش شبکه خبری المیادین، مشاط در این دیدار افزود: ما هرآنچه در اختیار داریم برای انجام حملات در عمق خاک دشمن استفاده خواهیم کرد تا دشمن را مجبور به توقف تجاوز کنیم.

وی اظهار داشت: سقف خواسته های ما که توقف تجاوز به یمن و احترام به حق حاکمیت کشور است همچنان تغییر نکرده است.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت: ارتش و کمیته های مردمی یمن یک طرفه به نیمی از تعهدات خود در چارچوب توافق الحدیده عمل کردند.

جنبش انصارالله و دولت مستعفی یمن در مذاکراتی که دسامبر سال گذشته (آذر ۹۷) در استکهلم پایتخت سوئد انجام شد به توافق‌هایی در خصوص استان ساحلی الحدیده از جمله اجرای آتش بس در این استان، و تبادل اسرا دست یافتند، اما این توافق‌ها با توجه به اختلاف‌های دو طرف بر سر جزئیات آن، به صورت کامل اجرایی نشد.

مشاط در ادامه گفت: طرف مقابل برای اثبات حسن نیت خود حتی به یکی از بندهای توافق الحدیده عمل نکرده است.

وی اضافه کرد: اجرای یک جانبه بخش هایی از توافق الحدیده در چارچوب تاکید ما بر صلح و رفع رنج های مردم یمن صورت گرفت.

رئیس شورای عالی سیاسی اظهار داشت: دشمن از آغاز مذاکرات در خصوص موضوع اقتصادی، گام های برداشت و اقداماتی انجام داد که به رنج های مردم یمن افزود.

این عضو ارشد انصارالله همچنین بر لزوم اعمال فشار از سوی سازمان ملل متحد به هیات سعودی برای انجام تعهداتش، بازگشایی فرودگاه صنعا، توقف جنگ اقتصادی علیه مردم یمن و پرهیز از سیاسی کاری مسائل اقتصادی تاکید کرد.

روز گذشته (سه شنبه) نیز «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن با گریفیس در صنعا دیدار کرد.

از مهم‌ترین بندهای توافق الحدیده می‌توان به تعهد دو طرف به عدم انتقال هرگونه تجهیزات نظامی به استان و بنادر سه گانه الحدیده، الصلیف و رأس عیسی در غرب این کشور اشاره کرد.

جنبش انصارالله که سازمان ملل متحد بارها پایبندی اش به توافق استکهلم را تأیید کرده، عامل اصلی انجام نشدن این توافق را کارشکنی طرف مقابل و ائتلاف متجاوز سعودی و امارات می‌داند.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک آمریکا، به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha