انقلاب اسلامی سنت فراموش شده نمازجمعه را احیا کرد

بندرعباس- ایرنا- رییس دفتر مقام معظم رهبری گفت: قبل از انقلاب اسلامی سنت های بسیاری از جمله نماز جمعه به دست فراموشی سپرده شده بود که با شکل گیری انقلاب احیا شد.


حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی گلپایگانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر بندرعباس افزود: طبق سخن پیامبر اکرم (ص) هرکس نماز جمعه را از روی عمد ترک کند و یا منکر آن باشد، خداوند برکت را از روزی آن بر می دارد.
وی ادامه داد: قبل از انقلاب نه تنها نماز جمعه به دست کثیف رژیم پهلوی نابود شده بود بلکه سنت حسنه اعتکاف نیز از بین رفته بود.
وی بیان داشت: تضعیف جایگاه روحانیت و عالمان دینی از دیگر هدف های شوم دشمن در قبل از انقلاب بوده است که اکنون این قشر به برکت انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای در بین مردم دارند.
رییس دفتر رهبر معظم انقلاب یادآورشد: هم اکنون افزون بر ۸۰ هزار طلبه تنها در حوزه های علمیه قم مشغول به تدریس هستند که مخارج این قشر عظیم در قالب شهریه از سوی دفتر مقام معظم رهبری پرداخت می شود.
محمدی گلپایگانی گفت: سقف دریافتی ماهانه هر طلبه حدود ۷ میلیون ریال است اما به کوری چشم دشمنان با این گرانی ها کنار می آیند و دم نمی زنند.
وی ادامه داد: از دیگر وظایف دفتر رهبر معظم انقلاب رسیدگی به روحانیان سالخورده ای است که کمتر نام و نشانی از آنها برده شده است.
رییس دفتر معظم انقلاب اظهارداشت: رهبر فرزانه انقلاب شبانه روز برای ملت ایران دعا می کند و جوانان انقلابی آرزویشان این است که ۲ رکعت نماز پشت سر ایشان بخوانند.
حجت الاسلام محمدی گلپایگانی همچنین ضمن ابلاغ سلام گرم مقام معظم رهبری به مردم هرمزگان گفت: بسیار خوشحالم که توفیق زیارت در بین شما مومنین و متدین و اهل نماز جمعه در این استان نصیبم شده است.
وی با قدرانی از آیت الله نعیم آبادی امام جمعه پیشین بندرعباس که تجربه ها و اندوخته های فراوانی در طول ۲۹ سال خدمت خود برای مردم هرمزگان داشتند، خواستار شد: به عنوان یک روحانی محبوب، دوست داشتنی و فاضل و باسواد مردم این دیار را رها نکنند.
این مقام مسوول ابرازداشت: امروز برای نخستین بار نماز جمعه شهر بندرعباس به امامت حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده اقامه می شود که از فرزندان نخبه هرمزگانی است و در آینده می تواند به چهره برجسته ای در بین نمایندگان ولی فقیه در کشور تبدیل شود.
مسجد جامع بندرعباس تحسین برانگیز است
رییس دفتر رهبر معظم انقلاب همچنین با قدردانی از تلاشگران ساخت مسجد جامع بندرعباس گفت: این مسجد که حاصل خدمات امام جمعه پیشین بوده، در کشور تحسین برانگیر و آبروی شهر بندرعباس است.
حجت الاسلام گلپایگانی یادآورشد: چنین مسجدی در دیگر شهرهای کشور ندیده و یا کمتر دیده ام.
حجت الاسلام محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب بعد از سخنرانی و پیش از خطبه متن انتصاب نماینده جدید ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس را قرائت و حکم تنفید وی را اعطا کرد.
مراسم استقبال از امام جمعه جدید بندرعباس نیز ساعت ۱۱ ظهر امروز از میدان انقلاب تا مسجد جامع این شهر با حضور پرشور مردمی برگزار شد.
۷۱۹۵/۶۰۴۸
 

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha