٣٥ هزار زندانی شاغل حقوق بگیر در زندانهای کشور فعالیت می کنند

تهران- ایرنا- مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور از فعالیت ٣٥ هزار زندانی شاغل حقوق بگیر در زندانهای کشور خبر داد و گفت: این زندانیان بیش از ٣ هزار قلم کالا تولید می کنند که در بازار مصرف عرضه می شود.

رحیم مطهرنژاد روز شنبه در حاشیه بازدید از بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ در جمع خبرنگاران افزود: طی ٧ سال گذشته با کمک سازمان زندان ها و سازمان امور فنی و حرفه ای کشور، ٥٠٠ هزار زندانی آموزش فنی حرفه ای دیدند و گواهینامه دریافت کردند.
وی ادامه داد: به منظور استفاده بهینه از منابع آب، ٥ هزار از ١٥ هزار هکتار زمین های در اختیار بنیاد تعاون زندانیان کشور را به آبیاری مکانیزه مجهز کرده ایم.
مطهرنژاد با اشاره به افزایش تعداد گلخانه ها از ١٠ واحد در سال ٩٠ به ٤٠ واحد در سال ٩٧، اظهارداشت: ٧ هزار متر مربع اراضی گلخانه ای در این ٧ سال به ٧٥ هزار متر مربع افزایش یافت. همچنین ٧٣٠ هکتار باغ پسته و میوه در مدت هفت سال به باغ های تحت پوشش بنیاد تعاون اضافه شده است.
وی با اشاره به تولید پوشاک توسط مددجویان گفت: مددجویان در این هفت سال، ٢٥ میلیون دست لباس تولید کردند.
مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان با تاکید بر اهمیت اشتغالزایی برای زندانیان گفت: زندانیان در مقطع حین تحمل حبس و پس از آزادی به کار نیاز دارند، لذا از خیرینی که زندانی آزاد می کنند می خواهم ستادهای خیرین اشتغال هم تشکیل دهند و موجبات اشتغال این دسته از زندانیان را فراهم سازند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha