۲۹ تیر ۱۳۹۸، ۲۲:۱۹
کد خبر: 83404086
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرحهایی با پشتوانه علمی برای پرورش میگو در هرمزگان

بندرعباس- ایرنا- پرورش میگو در حال تبدیل شدن به یک صنعت بزرگ و مهم در هرمزگان است و باید طرح های مرتبط با آن از پشتوانه علمی و تحقیقاتی برخوردار باشند و از دانش و فناوری های جدید در راستای اجرای طرح های پرورش میگو در این منطقه بهره برد.

هرمزگان محور پرورش میگو در منطقه جنوب کشور است و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته برای تولید ۱۰۰ هزار تن میگوی پرورشی تا سال ۱۴۰۰ در این منطقه هدف گذاری شده است.

استاندار هرمزگان عصر شنبه در نشست کارگروه امور زیربنایی استان اظهار داشت: پرورش میگو در حال تبدیل شدن به یک صنعت بزرگ و مهم در هرمزگان است و باید این کار را بر مبنای روش های نوین علمی و مبتنی بر فناوری‌های روز انجام دهیم.

فریدون همتی بیان داشت: رعایت الزامات زیست محیطی در اجرای طرح های پرورش میگو بسیار مهم و ضروری است.

وی تصریح کرد: در این راستا باید نظارت و بازرسی منظم و مستمر از پروژه های پرورش میگو انجام و این طرح‌ها به لحاظ زیست محیطی مورد سنجش و ارزیابی قرار گیرند.

همتی تاکید کرد: نیاز است آئین‌نامه‌ای جهت نظارت و بازرسی از پروژه های پرورش میگو در شروع اجرای طرح و همچنین در طول فعالیت و تولید میگو تدوین شود.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: مقوله آموزش فعالان حوزه پرورش میگو در هرمزگان نیز باید به طور جدی مورد توجه قرار گرفته و در این راستا برنامه‌ریزی های مناسبی انجام شود.

بیش از ۲ هزار و ۸۳۰ هکتار از زمین‌های پرورش میگو در هرمزگان با ۱۵ سایت و ۲۳۹ مزرعه زیر کشت رفته و هم اکنون ۱۷ مرکز تکثیر میگو در این استان فعال می‌باشد که یک هزار و ۴۰۰ میلیون قطعه بچه میگو تولید کرده‌اند و از این تعداد ۳۲۰ میلیون قطعه به استان‌های دیگر صادر شده است.

۷۱۹۸/۶۰۴۸

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha