۳۰ تیر ۱۳۹۸، ۹:۲۰
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 83404135
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۶ هزار تن گندم در مهاباد خریداری شد

۳۰ تیر ۱۳۹۸، ۹:۲۰
کد خبر: 83404135
۱۶ هزار تن گندم در مهاباد خریداری شد

مهاباد- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی مهاباد گفت: تاکنون بیش از ۱۶ هزار تن گندم از کشاورزان این شهرستان به صورت تضمینی خریداری شده است.

جعفر ایمانیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مدت زمان پرداخت وجه گندم‌کاران، حداکثر ۱۰ روز پس از معرفی به بانک بوده که این امر در رضایتمندی کشاورزان موثر است.

وی با بیان اینکه هشت مرکز کار خرید گندم را در این شهرستان برعهده دارد، اضافه کرد: نرخ خرید تضمینی گندم به ازای هر کیلوگرم ۱۷ هزار ریال تعیین شده است.

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد اظهار داشت: تمامی مراکز خرید گندم این شهرستان از ساعت هشت صبح تا هشت شب گندم کشاورزان را تا اواسط شهریورماه تحویل می‌گیرند.

وی تاکید کرد: به علت مبارزه به موقع با آفت سن و بارش‌های پاییزی و بهاره مناسب، کیفیت و وضعیت مزارع گندم این شهرستان مطلوب بوده و پیش بینی می‌شود که میزان برداشت محصول در مقایسه با پارسال افزایش داشته باشد.

ایمانیان، میانگین تولید گندم در مزارع دیم مهاباد را یک‌هزارو ۴۰۰ کیلوگرم در هکتار و در مزارع آبی را سه‌هزار و ۴۰۰ کیلوگرم در هکتار اعلام کرد.

وی اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده پیش بینی می‌شود امسال ۶۱ هزار و ۹۱۳ تن گندم در این شهرستان تولید شود که از این مقدار ۶۱ هزار و ۵۰۰ تن مازاد بر نیاز کشاورزان است.

سال گذشته ۵۸ هزار و ۸۷۶ تُن گندم از کشاورزان مهابادی خریداری و ۷۹۰ میلیارد ریال بابت خرید تضمینی آن به گندم‌کاران پرداخت شد.

این شهرستان با داشتن بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی یکی از قطب‌های مهم کشاورزی آذربایجان‌غربی است که در ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان قرار دارد.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/۲۰۹۳

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha