۳۰ تیر ۱۳۹۸، ۹:۰۰
کد خبرنگار: 1291
کد خبر: 83404256
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عملکرد سازمان فضای سبز شهرداری شهرکرد نیازمند نظارت بیشتر است

شهرکرد- ایرنا- رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: هم اینک نظارت کافی بر عملکرد پیمانکاران حفظ و نگهداری فضای سبز وجود ندارد و این عملکرد نیازمند نظارت بیشتر است.

به گزارش ایرنا، حیدر علیپور دهکردی روز یکشنبه در یکصد و هفتاد و نهمین نشست علنی شورای اسلامی شهرکرد تاکید کرد: مسئولان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد باید به صورت جدی به این موضوع ورود و نظارت خود برای عملکرد پیمانکاران را تقویت کنند.

وی افزود: در کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهرکرد با همکاری و کمک اعضای این کمیسیون به صورت تخصصی و از نزدیک عملکرد سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد و پیمانکاران آن رصد و پیگیری می شود.

علیپور دهکردی تصریح کرد: در روزهای اخیر اخباری مبنی بر حادثه برای برخی نیروهای پیمانکاران فضای سبز در هنگام انجام کار شنیده شده است که علت آن رعایت نکردن موارد ایمنی بوده است.

وی یادآور شد: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد باید به خاطر نبود نظارت و بروز چنین اتفاقات ناگواری پاسخگو باشد.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد اظهار داشت: از مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری انتظار می رود نظارت بر ایمنی نیروهای این سازمان شامل تامین به موقع کفش، لباس مناسب، بیمه و حقوق نیروهای شرکتی از سوی پیمانکاران را در اولویت قرار دهد.

وی با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای تغییر ساعات آبیاری فضای سبز شهری با هدف صرفه جویی در مصرف آب گفت: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد همچنین برای توسعه فضای سبز ناحیه غرب برنامه ریزی و توجه بیشتری داشته باشد.

علیپور دهکردی در بخش دیگری از سخنان خود به افت شدید فشار آب آشامیدنی در برخی منازل شهرکرد اشاره و تاکید کرد: اکنون بیشتر شهروندان بدون نصب پمپ در منازل خود نمی توانند آب آشامیدنی طبقه دوم خود را تامین کنند.

وی افزود: با اینکه هم اینک شرایط بحران و سیل وجود ندارد اما برخی از مناطق به خصوص بافت قدیم و ناحیه ۳ شهرکرد آب آشامیدنی مناسب ندارند.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد تصریح کرد: آب آشامیدنی در مرکز چهارمحال و بختیاری فشار لازم را ندارد و شهروندان با کم آبی مواجه هستند.

وی همچنین گفت: امیدواریم با تخصیص اعتبارات مورد نیاز به شهرکرد معضل کمبود آب در مرکز چهارمحال و بختیاری هر چه سریع تر رفع شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری نباید اجازه قطع درختان کهنسال در اشکفتک را صادر می کرد.

فرهاد رئیسی دهکردی تاکید کرد: برای قطع هر اصله درخت باید کمیسیون قطع اشجار شهرداری شهرکرد براساس ضرورت مصوبه داشته باشد، در غیر این صورت نمی توان نسبت به قطع درختان معابر اقدام کرد.

وی افزود: در صورت قطع هر اصله درخت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد باید نسبت به کاشت و جایگزینی آن اقدام کند.

رئیسی دهکردی تصریح کرد: شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری نیز باید نسبت به اجرای شبکه های انتقال برای سطح شهرکرد به صورت زیرزمینی اقدام کند.

وی اظهار داشت: در این صورت نیازی به سرشاخه بری درختان سطح شهر و خسارت زدن به فضای سبز نیست.

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: شهرداری برای ارائه تمامی خدمات مورد نیاز شهروندان در نقاط مختلف شمال و جنوب شهر باید به صورت یکسان هزینه کند.

طیبه شریفی تاکید کرد: تبدیل برخی درختان خشک سطح شهر به المان های فرهنگی و هنری می تواند در زیباسازی فضای شهری تاثیرگذار باشد.

وی افزود: به همین منظور از توان علمی هنرمندان و متخصصان المان سازی شهری بهره گیری شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد نیز گفت: گروهی از مردم اشکفتک برای قطع ۸ درخت کهنسال مستقر در خیابان اصلی، از سال های گذشته درخواست های زیادی به این سازمان ارائه کردند.

غلامرضا کاظمی دهکردی تاکید کرد: این در حالی است که سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد با قطع هر اصله درخت مخالف است.

وی افزود: اما براساس تصمیم کمیسیون قطع اشجار ، مقرر شد تا ۲ اصله از این درختان که بسیار خطرساز بود را حذف کند.

کاظمی دهکردی تصریح کرد: بدنبال این تصمیم از قطع ۶ درخت کهنسال دیگر جلوگیری شد.

وی اظهار داشت: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد علاوه بر درخواست های فراوان مردم اما از قطع درختان کهنسال و تنومند واقع در خیابان ملت جلوگیری کرد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد یادآور شد: این سازمان امسال تمامی درختان خشک سطح شهر را بریده است.

کاظمی دهکردی گفت: دعوت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای اصلاح و توسعه فضای سبز شهرکرد در دستور کار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قرار دارد.

به گزارش ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهرکرد کلیات بهای خدمات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد در سال ۱۳۹۸ را تصویب کردند.

همچنین مقرر شد تا هزینه های خدمات ورزشی در بوستان بانوان شهرکرد براساس نرخ مصوب فدراسیون های ورزشی محاسبه و ارائه شود.

شهرکرد به عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

۷۳۶۲/۲۰۹۷

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha