کلینیک کسب و کار خراسان رضوی ۴۳۰ واحد صنعتی را عارضه‌یابی کرد

مشهد- ایرنا- مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: کلینیک تخصصی کسب و کار ۴۳۰ واحد صنعتی در خراسان رضوی را پایش و عارضه یابی کرد و از این تعداد ۱۹۱ واحد صنعتی راهنمائیهای لازم را برای برطرف کردن مشکلاتشان دریافت کردند.

مسعود مهدی زاده مقدم روز یکشنبه در ششمین نشست کارگروه کلینیک کسب و کار خراسان رضوی افزود: این بررسی های کارشناسی با حضور نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت، شرکت شهرک‌های صنعتی، تشکل های بخش خصوصی و مشاوران مرکز خدمات کسب و کار صورت گرفت.

وی ادامه داد: امسال استانداری خراسان رضوی مسئولیت راه اندازی و نظارت بر کلینیک کسب و کار استان را به عهده شرکت شهرک‌های صنعتی گذاشت و این کلینیک نتایج پایش و بررسی اولیه واحدهای صنعتی مشکل دار را در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مطرح می کند تا درباره آن تصمیم گیری شود و سپس این واحدها برای رفع موانع تولید خود و ادامه کار به دستگاههای مرتبط ارجاع داده می شوند.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: اولویت اصلی شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی، تحقق مطلوب اهداف اقتصادی در سال رونق تولید بوده و تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا مشکلات صنعتگران، کارآفرینان و فعالان اقتصادی در کمترین زمان ممکن و با کمک و هم افزایی دستگاههای مرتبط حل و فصل شود.

مهدی زاده افزود: هدف تمام اعضای کارگروه ستاد تسهیل استان، رفع موانع تولید و آسان سازی کار برای واحدهای صنعتی و تولیدی بوده تا زنجیره تولید به بهترین شکل ممکن فعالیت خود را ادامه دهد.

وی ادامه داد: مشکل اصلی صنایع کمبود نقدینگی نیست بکه مشکل اصلی آنها فقدان بازاریابی مناسب برای محصولات خود است که باید برای رفع این مشکل راهکار ارائه و ساختارها اصلاح شود و در همین راستا کلینیک کسب و کار استان برنامه منسجمی طراحی کرده تا با نگاهی دقیق و آسیب شناسیِ واحدهای صنعتی ارائه راهکار کند و مشکلات صاحبان صنایع مرتفع شود.

او اضافه کرد: ارتقای فناوری و بهره وری تولید و نوسازی و بازسازی ماشین آلات واحدهای صنعتی اولویت برنامه های شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی بوده زیرا هم زمینه توسعه صادرات را در مقیاس گسترده فراهم می کند و هم توسعه بازار داخلی را به همراه دارد.

دو هزار و ۴۲۴ واحد صنعتی با اشتغال ۷۴ هزار و ۹۶۶ نفر در شهرکها و نواحی صنعتی استان خراسان رضوی مستقر هستند که این میزان معادل ۹.۲ درصد اشتغال کشور و ۴۰ درصد صنایع خراسان رضوی است.

۷۴۸۹/‏۱۹۲۲

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha