۱ مرداد ۱۳۹۸، ۹:۵۹
کد خبرنگار: 1065
کد خبر: 83407542
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

باید به الزامات نظام مهارتی پایبند باشیم

۱ مرداد ۱۳۹۸، ۹:۵۹
کد خبر: 83407542
باید به الزامات نظام مهارتی پایبند باشیم

تهران - ایرنا- رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای گفت: باید به الزامات نظام آموزش مهارتی پایبند باشیم تا همچون نظام های آموزش عالی با دانش آموختگان غیرمتناسب با نیاز بازار مواجه نشویم.

سلیمان پاک سرشت امروز (سه شنبه) در نشست خبری به مناسبت بزرگداشت هفته ملی مهارت که در محل سازمان فنی و حرفه ای برگزار شد اظهارداشت: مقامات کشور همواره از تعبیر مهارت استفاده می کنند و رهبر معظم انقلاب نیز امسال را به عنوان سال رونق تولید و مهارت نامگذاری کردند که نشان دهنده اهمیت توانمند سازی نیروی انسانی است.
وی افزود: امسال تحول نهادی با اجرایی شدن قانون جامع آموزش فنی و حرفه ای و مهارت را شاهد بودیم و پس از یک دهه، شورای عالی آموزش و تربیت فنی و حرفه ای و مهارتی تشکیل شد و از زمان تشکیل این شورا مهارت به میز تصمیم گیری برگشت.
پاک سرشت گفت: شرایط ویژه کشور در خصوص محدودیت صادرات فرصت، مغتنمی را به وجود آورده تا بر روی منابع انسانی سرمایه گذاری کنیم.
وی بیان کرد: در وزارت کار نیز نهضت مهارت افزایی را دنبال می شود و همکاری خوبی برای عملیاتی کردن برنامه ها در جریان است.
وی اظهارداشت: در ٢ سال گذشته اصلاحات اساسی در سازمان آموزش فنی و حرفه ای انجام شد که از جمله آنها می توان به حکمرانی و مدیریت محلی راهبرد اشاره کرد و منظور از آن این است که تصمیم گیری ها از اقتضائات محلی پیروی کند و این نیازمند لوازمی است که یکی از آنها افزایش اختیارات استانهایی که در بخشنامه ای ابلاغ شده است.
رییس سازمان فنی و حرفه ای افزود: در گام بعدی داده های لازم در خصوص بازار کار و نیروی انسانی را در گزارش های جداگانه در اختیار مراکز آموزشی استان‌ها قرار دادیم و آنها را ملزم کردیم تا متناسب با این داده ها برنامه ریزی کنند.
وی اظهارداشت: در استان‌ها باید همگرایی برای گفتگو در زمینه مهارت ایجاد می شد و بنابراین شورای مهارت تشکیل شد و علاوه بر آن اتفاق خوب امسال، اختصاصی شدن درآمدهای مراکز فنی و حرفه ای است تا مراکز از آورده منابع برای توسعه اهداف خود استفاده کنند.
پاک سرشت بیان کرد: همچنین اصلاح مقرراتی و ساختاری داشتیم تا سهل تر عمل کنیم.

در ادامه این نشست از طریق  ویدئو کنفرانس، هفت مرکز سنجش مهارت و آموزش در استان‌های آذربایجان شرقی، فارس، هرمزگان، یزد، البرز، فارس و تهران به بهره‌برداری رسید.  
در این نشست همچنین لوح مجوز به مدیرعامل یک مرکز آموزش از طریق فناوری اطلاعات ارائه شد که به گفته این مدیرعامل تاکنون ۱۲۰ فیلم آموزشی برای ۱۲۰ حرفه توسط این مرکز تهیه شده است و اولین سازمان دولتی که آنها را قبول کرد، سازمان فنی و حرفه‌ای بود.  
به گفته وی شبیه‌سازهایی ایجاد شده که تنها نیاز به یک دستگاه گوشی تلفن همراه دارد و آموزش‌ها از این طریق انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha