۱ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۵۵
کد خبر: 83407996
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مصرف برق در خراسان رضوی به ۱۳۷۲ مگاوات در روز رسید

مشهد- ایرنا- بیشترین میزان مصرف برق امسال در خراسان رضوی مربوط به ۳۰ تیر ماه با ۱۳۷۲ مگاوات ساعت در روز به ثبت رسید.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: افزایش دمای هوا در روزهای اخیر باعث افزایش مصرف برق توسط مشترکان شد و پیک بار این شرکت را افزایش داد.

محسن ذبیحی افزود: اوج مصرف برق روزانه توسط مشترکین خراسان رضوی در سال جاری ۱۳۷۲ مگاوات ثبت شد در حالی که پیک بار این شرکت در سال گذشته هزار و ۳۵۹ مگاوات در روز و میزان مصرف برق مشترکان بیش از هفت میلیارد کیلووات ساعت بود.

وی اظهار داشت: مشترکان کشاورزی، خانگی و صنعتی بیشترین مصرف برق در این استان را دارند به طوری که حدود ۵۲ درصد از مصرف برق به حوزه کشاورزی، ۲۴ درصد به مصارف خانگی و حدود ۱۳ درصد به بخش صنعتی اختصاص دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی برای کاهش پیک بار در بخش‌های مختلف گفت: قراردادهای همکاری با صاحبان صنایع، چاه‌های کشاورزی، ایستگاه‌های CNG، ادارات و مراکزی که دارای مولد دیزلی هستند منعقد شده که در ساعات پیک بار مصرف برق خود را کاهش می‌دهند.

ذبیحی افزود: تعداد مشترکین برق این شرکت به جز حوزه شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد یک میلیون و ۲۷۰ هزار مشترک و طول شبکه‌های فشار متوسط و فشار ضعیف این شرکت ۴۲ هزار کیلومتر است.

۷۴۸۹/‏۶۰۵۳

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha