۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۰۸
کد خبر: 83409684
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تمدن نوین اسلامی نیازمند پدافند فرهنگی است

۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۰۸
کد خبر: 83409684
تمدن نوین اسلامی نیازمند پدافند فرهنگی است

مشهد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: برای موفقیت در ارائه تمدن نوین اسلامی نیازمند پدافند فرهنگی هستیم و تا این موضوع انجام نشود در ارائه این تمدن موفق نخواهیم بود.

آیت الله سید احمد علم الهدی روز چهارشنبه در دومین اجلاس بین المللی فعالان مهدوی در مشهد افزود: توسعه و ترویج مبانی دینی و اسلامی در درجه نخست برای جوامع مسلمان و در مرحله بعد برای همه جهان ضروری است از این رو  باید توجه کنیم که در زمانه توسعه ارتباطات، عرصه زندگی میدان رقابت تمدنهای گوناگون است.

وی ادامه داد: در این موقعیت اگر در کنار ترویج و ارائه تمدن نوین اسلامی، نسبت به تمدنهای دست ساز شیطانی و فرهنگ های آلوده، پدافند فرهنگی و تمدنی داشته باشیم درتوسعه تمدن نوین اسلامی هم موفق خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اسحاق رابین نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی هم در دهه ۹۰ میلادی در اجلاس لیون گفته بود قرن ۲۱ قرن فرهنگ و ایدئولوژی است و قویترین ایئولوژی موجود مربوط به اسلام است که پیشرفت این فرهنگ و تمدن ریشه و سیادت غرب را از بین می برد.

علم الهدی افزود: قرن ما قرن رقابت تمدنهاست و  دشمنان، ساکت و بیکار نمی نشینند که ما در عرصه ترویج و تبلیغ تمدن نوین اسلامی وارد شویم بلکه با همه قدرت اقدام به براندازی اسلام می کنند.

وی ادامه داد: فضای دیجیتال در دست دشمنان است و امکانات و فضا برای آنها مهیاست از این رو  اگر در حوزه پدافند فرهنگی وارد نشویم همپای آنها نمی توانیم جریان تمدنی اسلامی را ترویج کنیم اما هم اینک زمینه و میدان برای پدافند فرهنگی علیه دنیای غربی و شیطانی حتی در فضای زندگی اجتماعی خودمان آماده نیست و اگر بنا شد یک نفر در این فضا نهی از منکری کند در مقابل افراد رفاه طلب داخلی قرار می گیرد.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: اگر از اول با پدافند فرهنگی و مقابله با فرهنگهای آلوده اقدام نکنیم  ۴۰۰ سال هم طول بکشد کاری از پیش نمی بریم.

علم الهدی افزود: نمی شود فرهنگ غرب بر جریان فکری و نسل موجود ما حاکم شود و در این بستر اجتماعی بخواهیم مبلغ و مروج تمدن نوین اسلامی و زمینه ساز ظهور باشیم و در این حالت موفق نمی شویم.

دومین اجلاس بین المللی فعالان مهدوی که امروز آغاز شده است تا روز جمعه این هفته با حضور ۴۰۰ نفر از فعالان، نویسندگان و مبلغان این عرصه در مرکز همایش‌های بین المللی آستان قدس رضوی در مشهد ادامه دارد.

۷۵۰۷/۱۹۲۲

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha