تاکید معاون وزیر کشور بر اجرای طرح‌های محرومیت زدایی در کردستان
معاون وزیر کشور در جلسه کارگروه بسیج سازندگی کردستان

سنندج - ایرنا - معاون وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها گفت: با توجه به عقب ماندگی کردستان، اجرای طرح های بزرگ محرومیت زدایی با کمک قرارگاه خاتم الانبیا (ص) می تواند کمک بسیار خوبی برای توسعه این استان باشد.

مهدی جمالی نژاد روز چهارشنبه در نشست کارگروه بسیج سازندگی استان کردستان اظهار داشت: در شرایط اقتصادی سخت کنونی، اجرای ابر پروژه ها با کمک نهادهایی مانند قرارگاه خاتم الانبیا(ص)  نقش بسیار زیادی در توسعه مناطق محروم خواهد داشت.

وی مسئولان کردستان را به استفاده از ظرفیت این قرارگاه برای سرعت بخشی به محرومیت زدایی از استان توصیه کرد و افزود: طرح های بزرگ محرومیت زدایی نشاط اجتماعی زیادی را نیز به دنبال دارند.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه با اجرای پروژه های کوچک نیز شاهد نشاط خوبی در جامعه خواهیم بود، یادآور شد: طرح های محله محور و روستایی می تواند ضمن ایجاد نشاط به هم افزایی و وفاق ملی نیز کمک کند.

جمالی نژاد تاکید کرد: مشارکت مردم و جوانان و اینکه خود آنان پیگیر اجرای طرح های محرومیت زدایی زودبازده و کم هزینه در مناطق کمتر توسعه یافته باشند، شور و نشاط را در جامعه افزایش می دهد.

وی خواستار افزایش نقش دستگاه های دولتی در اجرای طرح های محرومیت زدایی کردستان شد و گفت: با توجه به محرومیت زیاد این استان، باید نقش دستگاه های اجرایی و دولت در این بخش بیشتر شود.

رئیس سازمان شهرداری ها و همیاری های کشور اضافه کرد: باید به دنبال تامین اعتبار از طریق دستگاه های دیگر از جمله ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بنیاد مستضعفان باشیم و نباید تنها به خیرین یا اعتبارات دولتی تکیه کرد.

جمالی نژاد افزود: نیاز است سطح کمی و کیفی پروژه های محرومیت زدایی در روستاها و شهرهای کوچک ارتقا یافته و مسئولان نیز در این زمینه مطالبه گر باشند.

آیین نمادین بهره برداری همزمان از ۴۵۰۰ پروژه محرومیت زدایی، عمرانی و زیرساختی کشور روز چهارشنبه با حضور سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور، سرهنگ محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی، مهدی جمالی نژاد رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مرادنیا استاندار کردستان، سردار رجبی فرمانده سپاه بیت المقدس و جمعی از مسئولان اجرایی استان کردستان در روستای پایگلان سروآباد و افتتاح یک مرکز بهداشت آغاز شد.

در سفر یک روزه سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین به استان کردستان، به صورت همزمان ۴ هزار و ۵۰۰ پروژه زودبازده و عام‌المنفعه که توسط بسیج سازندگی در نقاط مختلف کشور احداث شده، به بهره برداری رسید که ۱۳۶ طرح آن مربوط به کردستان است.

۷۳۵۵/۹۱۰۲

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha