۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۱۰
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 83410788
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۹ شکارچی غیرمجاز در مهاباد دستگیر شدند

۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۱۰
کد خبر: 83410788
۹ شکارچی غیرمجاز در مهاباد دستگیر شدند

مهاباد- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۹ نفر که اقدام به شکار غیرمجاز در مناطق مختلف این شهرستان می کردند با کمک نیروهای یگان حفاظت محیط زیست دستگیر شده‌اند.

فاروق سخنور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این متخلفان در چهار عملیات گشت کنترل شبانه‌روزی نیروهای یگان حفاظت این اداره شناسایی شدند که پس از معرفی به مراجع قضایی به پرداخت ۲۴ میلیون ریال جریمه به حساب اداره محیط زیست مهاباد محکوم شدند.

وی اظهار داشت: از این شکارچیان سه قبضه اسحله غیرمجاز و یک قبضه اسلحه مجاز، ۲۱ عدد قفس، ۱۷ قطعه کبک، ۳۶ رشته تور دام زنده‌گیری، یک دستگاه موتورسیکلت و ۲ دستگاه ضبط پخش صدا کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به اینکه امسال ۱۳ پروانه صید و شکار نیز صادر شده است، بیان کرد: در راستای آموزش دانش‌آموزان و جوامع محلی در خصوص اهمیت حفظ محیط زیست امسال، بیش از چهار هزار نفر ساعت برای بیش از سه هزار نفر در قالب بازدید از تالاب ها برگزار شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد اظهار داشت: امسال ۱۴۰ مورد بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی سطح شهرستان انجام شده و طی آن هم ۹ اخطاریه زیست محیطی جهت رفع آلایندگی‌ها صادر شده است.

سخنور اضافه کرد: در این مدت ۲۸ مورد موافقت و ۲ مورد هم مخالفت با استقرار و بهره‌برداری از واحدهای تولیدی در این شهرستان صادر شده است.

شکار و اقدام شروع به شکار در زیستگاه‌های حیات وحش توسط متخلفان جُرم و طبق ماده ۱۰ و ۱۵ قانون شکار و صید، قابل تعقیب و مجازات است.

وجود تالاب‌های کانی‌برازان، قوپی باباعلی، حسن خان، گروس، داشخانه و قره قشلاق، مهاباد را به یکی از زیستگاه‌های اصلی پرندگان در آذربایجان‌غربی تبدیل کرده است؛ در این میان، تالاب‌های کانی‌برازان و قوپی باباعلی جزو تالاب‌های بین المللی هستند.

همین امر باعث شده تا همه ساله شمار زیادی شکارچی غیرمجاز در سطح زیستگاه‌ها و تالاب‌های این شهرستان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شوند.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.

۹۹۰۳/‏۶۱۸۵/‏

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha