۳ مرداد ۱۳۹۸، ۲۱:۱۵
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 83411484
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

جایزه کتاب سال کردستان به ۲۷ برگزیده اهدا شد

۳ مرداد ۱۳۹۸، ۲۱:۱۵
کد خبر: 83411484
جایزه کتاب سال کردستان به ۲۷ برگزیده اهدا شد
مراسم پایانی دومین جایزه کتاب سال کردستان

سنندج - ایرنا - همزمان با روز پایانی دومین جشنوار جایزه کتاب سال کردستان، ۲۷ نفر از افراد برگزیده و شایسته تقدیر که توسط داوران آثارشان به عنوان برتر انتخاب شده بود، جوایز و لوح تقدیر خود را دریافت کردند.

مراسم اختتامیه دومین جشنواره کتاب سال کردستان شامگاه پنجشنبه با حضور مدیرکل توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولین فرهنگی و اجرایی استانی و شهرستانی با معرفی افراد برتر برگزار شد.

اثر برگزیده در حوزه هنر و معماری به صورت مشترک به ابراهیم زارعی و رضا قادربیگ زاده بخاطر خانه های قدیمی سنندج و معماری و طراحی شهری اهدا شد.
در حوزه تاریخ و جغرافیا به صورت مشترک جایزه کتاب سال به محمود مبارکشاهی و صالح امین پور برای اثرهای نگاهی به جغرافیای سیاسی عراق و جنگ و دیپلماسی بر سر تقسیم کردستان اهدا گردید و در حوزه ترجمه ادبی نیز جایزه به محمد رمضانی برای اثر هه راو تووره یی رسید.
حوزه زبان شناسی نیز جایزه برگزیده به صورت مشترک به بختیار سجادی و سعید کرمی برای زمان و ویژه کوردی و وشه ناسی زمانی کوردی اهدا شد و در حوزه نقد و پژوهش نیز جایزه برگزیده به صورت مشترک به بهروز چمن آرا و جمال احمدی برای شانامه ی کوردی و تاریخ ادبیات کُردی اهدا گردید.
در حوزه داستان و رومان جایزه برگزیده به قادر هدایتی برای اثر گابور، حوزه شعر رضا علی پور برای اثر کراکه جایزه گرفتند و در حوزه ادبیات کودک نیز جایزه برگزیده کتاب سال به صورت مشترک به کافیه جوانرودی و مازیار حسنعلی برای آثار ژیان چیه؟ و درون خویان بشارنوه اهدا شد.
داوران جایزه کتاب سال کردستان در حوزه های حقوق، روانشناسی و جامعه شناسی و نمایشنامه هیچ اثری را انتخاب نکردند.

در این جشنواره همچنین به افراد شایسته تقدیر نیز لوح اهدا شد که این لوح در حوزه هنر و معماری به خسرو سینا برای اثر هویت فرهنگی و سینمای کُرد، در حوزه تاریخ و جغرافیا به محمد مریوانی برای اثر تحولات گروس در جریان جنگ جهانی اول، در حوزه ترجمه ادبی به صورت مشترک به عبدالخالق رحمانی و رحیم لقمانی برای اثرهای مه م و زین و چوارنه کانی بابا تاهیر و در حوزه نمایشنامه به مفیده مظهر برای اثر سی شانونامه بو منالان اهدا گردید.

در حوزه نقد و پژوهش نیز لوح تقدیر به فریدون حسین پناهی برای اثر پیشه کونه کانی سنه رسید،  در حوزه داستان و رومان جبار شافعی زاده برای سمفونی باد لوح تقدیر گرفت، در حوزه شعر کمال امینی و پونس حسینی برای اثرهای چاره کی بونسیان و خوریک ئه دمه بن ده ستم لوح تقدیر گرفتند.

لوح تقدیر کتاب سال کردستان در حوزه ادبیات کودک به صورت مشترک به عبدالحمید و سوران سجادی و فرزاد حسن زاده برای اثرهای چیروکی شیی و  شه هی و په لکه زیرینه،  در حوزه روانشناسی و جامعه شناسی به خالد علیزاده برای اثر کومه لناسی ئایین و در حوزه حقوق به اسعد اردلان برای اثر حقوق ملت ها اهدا شد.

در دومین جشنواره جایزه کتاب سال کردستان نمایشگاه کتابی بر گرفته از ۴۳۲ عنوان در مدت دو روز برگزاری در محل نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز بر پا شده بود که مورد استقبال بازیدکنندگان و علاقمندان به حوزه کتاب و کتابخوانی قرار گرفت.

۹۹۹۳۶/۹۱۰۲

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha