۶ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۳۳
کد خبرنگار: 2154
کد خبر: 83414443
T T
۰ نفر
امارات از سودان به عنوان پایگاه جذب مزدوران استفاده می کند

تهران - ایرنا - تارنمای "الجزیره نت" فاش کرد که بر اساس برخی اسناد افشا شده، امارات از سودان به عنوان پایگاهی برای جذب مزدوران نظامی آفریقایی استفاده می کند.

بر اساس گزارش روز یکشنبه این تارنمای خبری، اسناد و اطلاعات افشا شده نشان می دهد که امارات از حریم هوایی سودان برای انتقال صدها مزدور نظامی از راه "اریتره" به لیبی و یمن استفاده می کند که توسط "محمد حمدان دقلو" مشهور به "حمیدتی" نائب رئیس شورای نظامی سودان از قبایل عرب در دارفور و برخی از کشورهای آفریقایی همجوار سودان جذب شده اند.  

همچنین سایر اطلاعات ویژه به دست آمده توسط الجزیره نشان می دهد، حمیدتی فرمانده نیروهای واکنش سریع صدها مزدور را از قبایل عرب در دارفور به نفع امارات جذب کرده است.

یکی از اسناد یاد شده که از سوی وزارت خارجه امارات توسط سفارتخانه این کشور در خارطوم تحویل مقامات ذیربط سودانی شده است، نشان می دهد که ابوظبی از خارطوم خواسته تا به دو هواپیمای" C130 " و " G17 " متعلق به نیروهای مسلح امارات اجازه دهد تا از فرودگاه "الجنینه" در غرب سودان استفاده کند.

به گزارش الجزایر نت، سند مزبور نشان می دهد که ماموریت این دو هواپیما انتقال " سرنشینانی " است که سند مزبور از آنها به عنوان نیروی سودانی نام برده و برای انجام این ماموریت یک ماهه که از اول ژوئن (خرداد - تیر) گذشته آغاز شده ، فرصت درخواست کرده است.

سفارت امارات در سودان در درخواست دیگری از مقامات این کشور خواسته تا با صدور مجوز به دو هواپیمای از نوع C17 متعلق به نیروهای مسلح امارات به منظور انتقال " افراد و محموله های متفرقه" از خارطوم به "خروبه" در لیبی اجازه عبور و فرود در فرودگاه این شهر دهند.

سفارت خانه مزبور برای انجام این ماموریت 24 ساعت طی روزهای 25 و 26 ماه می (اردیبهشت - خرداد) گذشته مهلت درخواست کرد. مسیر رفت این پرواز از فرودگاه ابوظبی به فرودگاه خارطوم و از آنجا به فرودگاه الخروبه در لیبی است و مسیر برگشت با عبور از قاهره پایتخت مصر از فرودگاه الخروبه لیبی به فرودگاه ابوظبی خواهد بود.

الجزیره نت به نقل از منابع خود فاش کرد که حمیدتی ظرف چند روز گذشته توسط یگان ویژه نیروهای واکنش سریع تقریبا 450 نفر از قبایل عرب دارفور را به نفع ارتش امارات جذب کرده است.

بر اساس این گزارش، قرار است افراد یاد شده که از قبایل عرب دارفور ، چاد و نیجر هستند، توسط شرکت "بلک واتر" آمریکا آموزش نظامی ببینند و هم اکنون سه هزار نفر از آنان در اردوگاه نظامی واقع در جیبوتی مشغول فراگرفتن آموزش نظامی هستند تا از آنها برای انجام ماموریت های جنگی در خارج به ویژه یمن استفاده شود.

به گفته منابع یاد شده، حمیدتی به نقل از "طه عثمان" مدیر سابق دفتر "عمر البشیر" رئیس جمهوری برکنار شده سودان مدعی شد که امارات "مبالغ هنگفتی برای مقابله با پیامدهای حاصل از شدت گرفتن بحران در خلیج فارس و جنگ در یمن " در نظر گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha