۸ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۳۳
کد خبرنگار: 2520
کد خبر: 83414737
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

بِـرند چاوشی؛ اعتباری ارزشمند برای جذب مخاطبان سینمایی و آثار تلویزیونی

تهران- ایرنا- محسن چاوشی با شهرت آقای شایعه و تخلص آقای خاص حالا دیگر به یک برند شخصی تبدیل شده است که حضورش در آثار سینمایی و تلویزیونی می تواند تا اندازه زیادی ضامن فروش و تصاحب گیشه سینماها و جذب مخاطبان داخلی و خارجی باشد.

موسیقی زیر زمینی ایران در دهه ۸۰ خورشیدی بیش از هر چیز متاثر از سه نام و هنرمند موسیقیایی بوده است که از قضا اگرچه در آغاز همکاری خوبی باهم داشتند اما سرنوشت و ادامه فعالیت حرفه ای شان دستخوش تغییرات زیادی شد؛ محسن یگانه، محسن چاوشی و حامد هاکان. ضلع سوم این مثلث طلایی یعنی حامد هاکان را می توان ناکام ترین فرد میان این سه یار غار در نظر گرفت که نه توانست موفقیت و شهرت آن ۲ را تکرار کند و نه اجل مهلتش داد و در نهایت در ۳۴ سالگی به دلیل ایست قلبی درگذشت. محسن یگانه اما مسیر شهرت و محبوبیت را با جدیت و تلاش طی کرد و توانست از حیث محبوبیت و پیشرفت موسیقیایی ارتقای قابل ملاحظه ای پیدا کند و از جمله ستارگان موسیقی پاپ کشور لقب گیرد. در این میان محسن چاوشی را می توان موفق ترین و خوش شانس ترین عضو این گروه خواند که اکنون با خواندن و تنظیم بیش از ۱۸۰ قطعه موسیقی بر قله موسیقی ایران قرار گرفته است.

۱۵ سال پیش که محسن چاوشی آلبوم نفرین را  به عنوان نخستین فعالیت موسیقیایی جدی خود در یکی از استودیوهای زیر زمینی شهر تهران ضبط کرد، همه متوجه صدای حیرت‌انگیز او شدند، اما کسی فکرش را نمی‌کرد که صدای زخمی او یک دهه بعد، همه قواعد موسیقی پاپ را به هم بریزد و نقل محافل شود. شاید موفقیت چاوشی برای عده‌ای قابل پیش‌بینی بود اما کمتر فردی می پنداشت، چاوشی بدون کنسرت، بدون حضور در تلویزیون یا محافل عمومی و بدون ارتباط مستقیم با مخاطب در موسیقی پاپ به یک برند تبدیل شود.

چاوشی تا ۱۳۸۷ خورشیدی مجوز فعالیت نگرفت و سرانجام همه چیز از نخستین آلبوم رسمی او یعنی یه شاخه نیلوفر شروع شد. محسن چاوشی از بهار ۱۳۸۴ خورشیدی تاکنون با خوانندگانی چون محسن یگانه، حامد هاکان، فرزاد فرزین، امید آمری، مهدی مدرس، مهدی مقدم، سینا حجازی، ایمان قیاسی، حجت اشرف‌زاده و سینا سرلک قطعه مشترک خوانده است.  بهروز صفاریان، شهاب اکبری، کوشان حداد و امید حجت هم تنظیم‌کننده‌های معتبری هستند که با چاوشی همکاری داشته‌اند.

در ادامه به بررسی آهنگ ها و ترانه هایی که محسن چاوشی در سبک های مختلف در قالب تیتراژهای سینمایی و تلویزیونی خوانده و ساخته است، می پردازیم.

چاووشی در سینما

سنتوری نخستین تجربه سینمایی‌

سنتوری نخستین فیلم سینمایی بود که در آن صدای محسن چاوشی به عنوان خواننده در آن شنیده شد که شهرت و اعتبار دوچندانی برای او به ارمغان آورد. چاوشی پس از این چند پیشنهاد برای تیتراژ فیلم های سینمایی داشت که همگی را رد کرد اما به نظر می رسد سینما و فراگیری برد و محبوبیت آن سبب شد که چاوشی نتواند در برابر وسوسه نخواندن در سینما مخالفت کند و نه تنها سنتوری نخستین و آخرین پروژه سینمایی وی نشد بلکه در فیلم های محسن تنابنده، مهران احمدی، سعید سهیلی و نرگس آبیار موزیک ویدئو و تیتراژ پایانی آهنگ ساخت و خواند.

تیتراژ فیلم سینمایی لامپ  ۱۰۰ تولید ۱۳۹۳

این فیلم با ژانری اجتماعی درباره فردی به شمار می رود که درگیر اعتیاد و مسائل مربوط به آن است و چاوشی تیتراژ پایانی آن را می خواند.

محسن محسنی‌ نسب تهیه‌کننده این اثر در ارتباط با ترانه محسن چاوشی در تیتراژ لامپ ۱۰۰ گفته است: این کار طبق نظر کارگردان فیلم، سعید آقاخانی انجام شده و ترانه محسن چاوشی در تیتراژ فیلم متفاوت، جذاب و ماندنی از آب درآمده، محسن چاوشی از خوانندگان محبوب است و تن صدایش ویژگی خاصی دارد که برای این گونه کارهای اجتماعی مناسب است.

سنتوری ۲ و جنجالی های تمام نشدنی

درباره ارتباط چاوشی و سنتوری نمی توان گفت که تاثیر صدای چاوشی در موفقیت فیلم بیشتر بود یا حضور داریوش مهرجویی به عنوان سازنده سنتوری در درخشش و اعتبار چاوشی موثرتر بوده است اما باید گفت سنتوری بدون صدای چاوشی معنایی ندارد و چاوشی هم با حضور در کنار پروژه سینمایی داریوش مهرجویی و این فیلم توانست چهره نخست موسیقی پاپ ایران شود.

اما همه اینها را یادآور شدیم که به حواشی جنجالی حضور چاوشی در سنتوری ۲ پرداخته شود.  در حالی ‌که محمدرضا شریفی‌نیا، همکار جدید داریوش مهرجویی از حضور محسن چاوشی در سنتوری ٢ خبر داد، این خواننده در گفت‌وگویی اعلام کرد که با سنتوری ٢ همکاری نخواهد کرد.

محسن چاوشی وقتی اعلام کرد در سنتوری ٢ نخواهد خواند، داریوش مهرجویی را برآشفت. مهرجویی قرار بود سنتوری ٢ را کلید بزند، منتها این‌بار خبر رسید رادان نمی‌آید، خانم بازیگر مربوطه که نیست و مهم‌تر از همه چاوشی هم دیگر قصد خواندن برای او را ندارد. رقمی که اعلام شده بود، بسیار بالا بود و مهرجویی با تندی از قدرنشناسی چاوشی یاد کرد. در هرحال او مسبب فعالیت قانونی چاوشی شده بود اما دلخوری خواننده هم بی‌توجیه نبود.

در زمان پخش نخستین سنتوری جفاهایی دیده بود که به گفته خودش، حتی یک بلیت هم برای او نفرستادند و مهرجویی در کوران اکران‌ و حواشی این فیلم رفته و خواننده‌اش را تنها گذاشته بود.

وقتی چاوشی اعلام کرده بود،  ٥٠٠‌ میلیون تومان برای حضورش در سنتوری ٢ خواهد گرفت، مهرجویی گفت: اعتقاد دارم محسن چاوشی بسیار نامرد و قدرنشناس است و هنوز دلخوری‌ام از چاوشی برطرف نشده است. من با اعتبار خودم برای او مجوز گرفتم و برایش همه‌کار کردم و در انتها آن جواب را از این خواننده گرفتم.

چاوشی در تقابل با این واکنش تند و خشمگین مهرجویی سکوت کرد اما چند ماه بعد در اوایل ‌۱۳۹۵ خورشیدی به حرف آمد و این تندی را بی‌ پاسخ نگذاشت: کسی صاحب سینما نیست که من بخواهم به خاطر مشکلاتم با یک کارگردان از سینما دلگیر شوم. جواب ندادن من به حرف‌های آقای مهرجویی هم از سر جواب نداشتنِ من نبود، اصلا و ابدا. می‌توانستم برای بندبند حرف‌های تندی که ایشان درباره من زدند، جواب‌های مناسبی داشته باشم، البته توهین‌های ایشان هم متوقف شود اما ترجیح دادم به حرمت نام داریوش مهرجویی و سن‌وسالی که دارد، سکوت کنم و بیشتر به این موضوع دامن نزنم. بالاخره ایشان اخلاقی دارند و من هم اخلاقی. ادامه دادن به این کشمکش‌ها زشت است و در شأن نام یک هنرمند نیست.

تیتراژ فیلم سینمایی مصادره ۱۳۹۷

موزیک ویدئو و تک‌آهنگ دلبر با صدای محسن چاوشی در حالی منتشر شد که این خواننده از تصاویر جالب ۵۰ سال سینمای ایران در موزیک ویدئوی این اثر استفاده کرد. فیلم مصادره با فروش هشت میلیارد تومانی، پرفروش‌ترین فیلم اکران‌ نوروز ۱۳۹۷ خورشیدی شد.

تیتراژ فیلم سینمایی ژن خوک در ۱۳۹۷

تیتراژ فیلم سینمایی ژن خوک به کارگردانی سعید سهیلی با ترانه سرایی، آهنگسازی، خوانندگی و تنظیم محسن چاوشی همزمان با اکران فیلم در اسفند سال گذشته در اختیار مخاطبان قرار گرفت.

قطعه این فیلم حلالم کن نام دارد. طراحی کاور ترانه جدید محسن چاوشی را روژان ایرجی بر عهده داشته است. استقبال مردم در نخستین روزهای اکران ژن خوک خبر از فیلمی پرمخاطب همچون ساخته پیشین سعید سهیلی گشت ۲ داشت که جزو ۳ فیلم پرفروش ۱۳۹۶ خورشیدی بود.

موزیک ویدئو شبی که ماه کامل شد؛ انتشار کمی پس از آغاز اکران

موزیک ویدئو شبی که ماه کامل شد براساس شعری از حسین صفا و با آهنگسازی و آواز محسن چاوشی ۲۴ خرداد امسال و در مدت زمان پنج دقیقه منتشر شد. حمید نجفی راد تدوین و مونتاژ این اثر را بر عهده داشت و محسن چاوشی آهنگسازی و تنظیم این قطعه را نیز انجام داده است.

چاووشی در تلویزیون

تیتراژ سریال سایه بان ۱۳۹۶

انتشار خبرهایی که حکایت از دستمزد نجومی محسن چاوشی برای تیتراژ این سریال داشت بار دیگر نام او را در صدر اخبار رسانه ها قرار داد به طوری که یکی از رسانه های سینمایی اعلام کرد که محسن چاوشی برای تیتراژ سریال سایه بان مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان دریافت کرده است. این خبر به سرعت در بسیاری از رسانه ها منتشر شد.

نوید محمودی تهیه کننده «سایه بان» در واکنش به این خبر گفت: من ابتدا می خواستم درباره این خبر سکوت کنم چون سکوت سرشار از ناگفته ها است، اما حالا می گویم که این گونه اخبار از یک فضای بیمار بیرون می آید، نه این که کسی بخواهد در مورد واقعیت ها اطلاع رسانی کند. به نظرم هر عقل سلیمی می فهمد که تلویزیون برای خواندن یک تیتراژ ۲۵۰ میلیون تومان به یک خواننده نمی دهد و کاملا مشخص است که هم ما به عنوان تهیه کننده و هم رسانه ملی، اصلا از این پول ها نداریم! من نمی خواهم بیش از این در مورد یک خبر غیر منطقی صحبت کنم زیرا از این خبر اشتباه است و تنها می توانم آن را از اساس تکذیب کنم.

محسن چاوشی با خواندن ترانه های ماندگار در فیلم هایی چون سنتوری مشهور است و طرفداران زیادی دارد. این خواننده مشهور در سه فصل سریال شهرزاد به عنوان خواننده با این سریال همکاری داشت اما پیش از سریال سایه بان با تلویزیون همکاری نکرده بود و سریال سایه بان نخستین تجربه همکاری او با تلویزیون بود.

سریال هاتف ۱۳۹۶، پیشنهادی که محقق نشد

محسن چاوشی خواننده  سریال شهرزاد که خبر همکاری‌اش با سریال هاتف از طرف تهیه‌کننده این سریال منتشر شده بود، در پستی اینستاگرامی به این خبر واکنش نشان داد. چاوشی در صفحه شخصی خود نوشت: همین که اجازه بدهید این سالی دو سالی یک آلبوم ما بی عقده خودکارهای قرمز منتشر شود و برسد به دست اهلش، از شما سپاسگزارم. وگرنه مرا چه به سریال و تلویزیون و… نگذارید کارد به استخوان برسد و کار به جان. ساده و صادقانه گمان بردم در این ماه عزیز رفتارها و زبان ها کمی ملاحظه کنند و اهل حرمت شوند که متاسفانه اشتباه می کردم. بگذریم؛ کوتاه سخن اینکه تا اخلاق و منش اهالی تلویزیون تغییر نکند (که بعید است تغییر) هیچ همکاری با این رسانه و رسانه های مشابه نخواهم داشت. شما هم تا چیزی را از زبان خودم نشنیده اید باور نکنید.

 استفاده از ترانه بیست‌ هزار آرزو چاوشی در پایان بندی سریال تلویزیونی

آخرین قسمت از مجموعه دیواربه‌دیوار ساخته سامان مقدم در خرداد ۱۳۹۶ خورشیدی از تلویزیون پخش شد و پایان‌بندی این سریال کلیپی با ترانه بیست‌ هزار آرزو از محسن چاوشی بود که در ایام انتخابات به وسیله  این خواننده در حمایت از حسن روحانی منتشر شده بود. در این قسمت به طور ناگهانی در پایان‌بندی آن کلیپی با همراهی بازیگران این مجموعه پخش شد که این بازیگران ترانه انتخاباتی بیست‌ هزار آرزوی محسن چاوشی را به‌ صورت دابسمش اجرا می‌کردند.

تیتراژ سریال بانوی عمارت ۱۳۹۷

محسن چاوشی با صدا و سبک خاص خود هواداران زیادی دارد و بیشتر هوادارانش منتظر حضور بیشتر او در تلویزیون هستند. سریال بانوی عمارت به کارگردانی عزیزالله حمیدنژاد در آذر ۱۳۹۷ خورشیدی روی آنتن شبکه سه سیما رفت و  از حضور  محسن چاوشی به عنوان خواننده تیتراژ در آن بهره گرفته شد. سریال بانوی عمارت ملودرامی عاشقانه است که مقطعی از تاریخ قاجار و شرایط سیاسی و اجتماعی آن دوران را روایت می کند.

سریال دلدار رمضان ۱۳۹۸

شاید اگر چند سال پیش به طرفداران محسن چاوشی می‌گفتید این خواننده در سال های آتی پای ثابت تیتراژهای تلویزیون می‌شود تعجب می‌کردند چون تا سال ۱۳۹۱ خورشیدی که چاوشی تیتراژ برنامه تحویل سال شبکه ۲ را خواند هیچ همکاری با تلویزیون نداشت. او این بار در دومین همکاری خود با برادران محمودی تیتراژ سریال دلدار را خواند. چاوشی پیش از این در سریال سایه‌بان نیز با نوید و جمشید محمودی همکاری کرده بود.

قطعه‌ای که چاوشی برای سریال رمضانی شبکه ۲ خوانده است، ای عشق نام دارد که ترانه آن را حسین صفا یار همیشگی چاوشی سروده و آهنگسازی اثر هم به وسیله خود چاوشی انجام شده و تنظیم قطعه را امیر جمال‌فرد برعهده داشته است که چند سال پیش به دلیل همکاری با گروهی که یکی از اعضای آن صدای چاوشی را تقلید می‌کرد از تیم چاوشی کنار گذاشته شده بود. او اکنون پس از پنج سال بار دیگر با چاوشی همکاری کرده است.

چاوشی در نمایش خانگی

تیتراژهای سریال شهرزاد

سریال شهرزاد به کارگردانی حسن فتحی یکی از سریال های پرطرفدار در شبکه نمایش خانگی بود که در سه فصل توزیع شد. محسن چاوشی  پس از خواندن ترانه های فیلم سنتوری با خواندن تیتراژ و ترانه های سریال شهرزاد در میان هوادارانش محبوب تر شد و می توان شهرزاد را نقطه عطفی دیگر در کارنامه آهنگ سازی و خوانندگی چاوشی به شمار آورد.

داستان سریال شهرزاد از زمان کودتای ۲۸ مرداد به بعد اتفاق می افتد و بیشتر مضمونی رمانتیک دارد و می توان آن را ملودرامی عاشقانه- جنایی تعریف کرد. این سریال با بازی بازیگرانی چون شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، مصطفی زمانی و ... یکی از سریال های پرطرفدار در نمایش خانگی بود که حضور چاوشی در میانه فصل نخست باعث اقبال دو چندان مخاطبان به آن شد.

همخواب، به رسم یادگار، کجایی، شهرزاد، افسار، ماه پیشونی، خداحافظی تلخ، دیوونه، فندک‌ تب‌دار، ای دریغا، هوام دوباره پسه، کاش ندیده بودمت و جمعه قطعاتی محسوب می شوند که چاوشی برای سریال شهرزاد خوانده است.

فندک تب دار با صدای محسن چاوشی

نخستین قطعه موسیقی فصل دوم سریال شهرزاد فندک تب‌دار نام داشت که با صدای محسن چاوشی و سینا سرلک پخش شد. این قطعه سروده‌ و ساخته‌ چاوشی است که شهاب اکبری تنظیم و نوازندگی کیبورد آن را برعهده داشته است.  محسن چاوشی ۶ قطعه جدید برای سریال شهرزاد تولید کرد که فندک تب‌دار نخستین قطعه از آثار فصل دوم این سریال است.  

ترانه هَوام دوباره پَسِ

این قطعه با صدای محسن چاوشی ساخته مسعود رفیع زاده هم‌زمان با پخش قسمت پنجم سریال شهرزاد منتشر شد. این قطعه با آهنگسازی چاوشی ترانه‌ای از حسین صفا و تنظیم شهاب اکبری پس از قطعات فندک تب‌دار و ای‌دریغا، سومین قطعه این خواننده برای فصل سوم شهرزاد است.

ترانه جمعه

نخستین قطعه فصل سوم سریال شهرزاد جمعه نام داشت که همچون قطعات کجایی و فندک‌ تب‌دار،  خود چاوشی شعر آن را سرود. شهاب اکبری هم به عنوان تنظیم‌کننده در این قطعه حضور داشت و نکته جالب استفاده چاوشی از آوای علی چراغی بود که البته صدای چراغی به طور واضح در این قطعه شنیده نشد.

ترانه دل ای دل

در طول سریال شهرزاد چند موزیک ویدئو و ترانه با صدای چاوشی و سینا سرلک در فضای مجازی منتشر شد. در این قطعه موسیقیایی که بر اساس شعری از عطار تولید شده، محسن چاوشی آهنگساز، سینا سرلک همخوان، شهاب اکبری تنظیم کننده،  گروه اجرایی را تشکیل می دهند. در ترانه دل ای دل، سینا سرلک به عنوان همخوان حضور دارد.

ترانه ای دریغا

موسیقی تیتراژ پایانی فصل دوم سریال شهرزاد با صدای محسن چاوشی و با همخوانی سینا سرلک منتشر شد. این قطعه ای دریغا نام دارد و حاصل پنجمین همکاری مشترک چاوشی و سرلک به شمار می رود. ترانه را حسین صفا سروده و تنظیم را شهاب اکبری انجام داده است. میکس و مسترینگ را چاوشی انجام داده است.

ترانه کجایی

ترانه  کجایی با همکاری سینا سرلک که کلامی همگام با سریال دارد، توانست اقبال بسیار فراوانی در میان مخاطبان برای خود باز کند و اشکالات اساسی در آهنگسازی آن به چشم نمی آید که این نیز بیانگر سطح سلیقه عمومی مردم است. محسن چاوشی درباره این ترانه که محبوب ترین قطعه از میان قطعه های شهرزاد محسوب می شود، ‌ در گفت و گویی با ماهنامه تجربه در ۱۳۹۴ خورشیدی گفت: سخت است که بخواهم کاری را انتخاب کنم. هر کدامشان موقع تولد دنیای مخصوص خودشان را داشتند و انگار در هر کدام از این قطعات با هم بزرگ شدیم و به هم وابسته. «کجایی» اما حال ویژه‌تری برایم دارد. البته این دلبستگی ها خیلی طولانی مدت نیستند. همیشه سعی می‌کنم مدت وابستگی با کارهای گذشته ام خیلی طولانی نشود. این وابستگی کمی خطرناک است و مسیر را برای کارهای بعدی سخت می کند. ترجیح می‌دهم به جای شیفتگی، توقعم را از خودم مدام بالا و بالاتر ببرم. اما مثل همه مردم که با شنیدن این کار در خلوتشان حس و حال خاص و شخصی داشتند، من هم با همه کارهایم به ویژه «کجایی» دنیای قشنگ و البته عجیبی داشتم.

 ترانه هم خواب

در ارتباط با این ترانه که در توضیح آن از محسن چاوشی به عنوان آهنگساز و خواننده یادشده، کاری است در مایه دشتی و از جمله آثار محسن چاوشی به حساب می آید که از ادبیات کلاسیک و شاعران آن همچون مولانا و وحشی بافقی در آنها استفاده می شود.  تنظیم آن برعهده بهروز صفاریان آهنگساز حرفه ای و قدیمی موسیقی پاپ بود و همچنین شعر هم خواب از مجموعه اشعار وحشی بافقی از شاعران نامدار سده ۱۰ خورشیدی ایران انتخاب شده است.

ترانه زندان در خندوانه

هشتم اسفند ۱۳۹۵ خورشیدی و  پس از گذشت ۲ ماه از تاریخ‌های پی در پی که برای انتشار قطعه زندان در برنامه خندوانه اعلام می‌شد، بالاخره این اثر به سرمنزل خود رسید و با یک موزیک ویدئو ویژه به روی آنتن شبکه نسیم رفت.  رامبد جوان که تهیه این موزیک ویدئو را نیز بر عهده داشت پس از رونمایی این موزیک ویدئو برای نخستین بار در خندوانه گفت: بالاخره زمان پخش اثر زیبای محسن چاوشی به نام زندان فرا رسید. ویدئویی که برای این قطعه ساختیم، مورد تأیید همه‌مان قرار گرفت و محسن جان هم این ویدئو را دیدند و دوست داشتند. طرفداران محسن عزیز دوست داشتند که این ویدئو خیلی زودتر پخش شود اما ما نسبت به هدیه با ارزش و محسن دوست‌داشتنی، وسواس داشتیم و دل‌مان می‌خواست که این ویدئو یک ویدئو زیبا و درخور شعر حضرت مولانا و اجرای محسن چاوشی عزیز باشد.

همچنین رامبد جوان در واکنش به ادعاهای اخیر مبنی بر دستگاهی بودن صدای چاوشی گفت: به تازگی حرف‌هایی راجع به توانمندی محسن در اجرا، ساز، آواز و قدرت خواندنش زده شد. من فکر می‌کنم که محسن آنقدر کارش خوب است و ما در تمام این سال‌ها با آثارش کیف کرده‌ایم که نباید به این حرف‌ها توجه کنیم. من خودم از طرفداران محسن چاوشی هستم و از محسن عزیز و طرفدارانش خواهش می‌کنم که این حرف‌ها را ندیده بگیرند چراکه این حرف‌ها به خاطر قد کوتاه بعضی‌هاست!

موزیک ویدئو زندان به کارگردانی سعید جعفریان، بازیگری حسام منظور و تهیه‌کنندگی رامبد جوان و علی احمدی به روی آنتن رفت و با استقبال خوبی در فضای مجازی نیز مواجه شد. زندان بر اساس یکی از غزلیات مولانا خوانده شده است. این غزل درون‌مایه‌ عشق، جنون و مرگ دارد، با این‌ وجود چاوشی آن را با ریتمی تند و نسبتاً شاد برای خندوانه تنظیم کرده که به گفته رامبد جوان این اثر مناسب حال و هوای خندوانه است. چاوشی علاوه بر وظیفه تنظیم این اثر، آهنگسازی، میکس و مسترینگ آن را هم انجام داده است.

جمع بندی نهایی

حضور محسن چاوشی در آثار نمایشی از جمله سینما و تلویزیون اگرچه همواره با شایعات فراوانی همراه بوده است و خبرهای ضد و نقیضی در ارتباط با پروژه های سینمایی، سریال های تلویزیونی و نمایش خانگی وی منتشر می شود اما نمی توان از تاثیر آقای خاص در افزایش اقبال عمومی مردم به این مجموعه ها چشم پوشی کرد تا جایی که عمده فعالیت های موسیقیایی که محسن چاوشی انجام داده با اقبال عمومی بسیار خوب مواجه شده است و سرنوشت این آثار از حیث فروش در گیشه و تعداد مخاطبان تلویزیونی و نمایش خانگی از جمله آثار پرفروش و پرمخاطب به شمار می رود.

از طرف دیگر نیز نمی توان از تاثیر مدیوم سینما و مجموعه های نمایشی در افزایش محبوبیت محسن چاوشی غافل بود چراکه فیلم علی سنتوری مهرجویی در اواسط دهه ۸۰ خورشیدی و آغاز فعالیت های زیرزمینی چاوشی باعث خروج وی از فضای زیرزمینی و ورود او به فضای حرفه ای و قانونی موسیقی پاپ کشور شد.

همچنین مجموعه تلویزیونی شهرزاد اگرچه با حضور چاوشی رونق دو چندانی گرفت اما باعث افزایش و مطرح شدن دوباره نام او در اذهان و افکار عمومی شد، در این باره گروهی حتی معتقدند به دلیل حواشی فراوان کنسرت ندادن آقای خاص و اختلاف نظرهایی که آقای شایعه با بزرگان سینما و هنر پیدا کرد همکاری وی با پروژه شهرزاد احیای دوباره محسن چاوشی به شمار می آمد و تاثیر بسیار راهبردی و مهمی در ماندگاری و هویت بخشی به برند چاوشی داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha