۶ مرداد ۱۳۹۸، ۲۳:۲۵
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 83415369
T T
۰ نفر
افرادی که درتوافقنامه پایگاه اماراتی در لیبی دست داشتند، مجازات می شوند

تهران -ایرنا -– "مصطفی المجعی" سخنگوی عملیات "برکان الغضب" (آتشفشان خشمگین) وابسته به دولت وفاق ملی لیبی در طرابلس و مورد حمایت جامعه جهانی روز یکشنبه اعلام کرد: تمام افرادی که در توافقنامه ساخت پایگاه "الخروبه" امارات در شرق لیبی دست داشتند، مجازات می شوند.

المجعی در گفت و گو با تارنمای خبری "الخلیج اونلاین" گفت: روابط دولت وفاق ملی لیبی هرگز با دولت امارات به دوره گذشته خود باز نمی گردد.

نیروهای مسلح امارات از پایگاه نظامی الخروبه واقع در یکهزار و 300 کیلومتری جنوب شرقی طرابلس برای انتقال سلاح، کارشناس نظامی و افسر حامی ژنرال حفتر برای جنگ در شهرهای لیبی استفاده می‌کنند.

تهدید دولت لیبی برای حمله به پایگاه نظامی اماراتی یک ماه پس از آن صورت می گیرد که فعالان لیبیایی اوایل تیرماه گذشته در شهر غریان در نزدیکی طرابلس گزارش داده بودند، در این شهر مهمات و ادوات نظامی اماراتی کشف و ضبط شده است.

بر اساس این گزارش، موشک هدایت شونده ضدتانک "جاولین" (Javelin) ساخت آمریکا که واشنگتن به ابوظبی فروخته است، از جمله سلاح هایی بود که نیروهای دولت وفاق ملی در شهر غریان بدست آوردند.

درحالی که دولت فایز السراج رئیس شورای ریاست جمهوری که از حمایت بین المللی برخوردار است، عربستان، امارات و مصر را حامی دولت حفتر معرفی می‌کند، نیروهای وفادار به دولت شرق لیبی، ترکیه و قطر را متهم می‌کنند که از دولت وفاق ملی حمایت می‌کنند.

اوضاع در لیبی از ۱۵ فروردین و همزمان با دستور حفتر به نیروهای تحت امرش برای حمله به طرابلس، متشنج است. این کشور از زمان سرنگونی «معمر قذافی» دیکتاتور پیشین در سال ۲۰۱۱ به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha