۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۲۴
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 83415791
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

متخلفان ۱۰۶ هکتار اراضی ملی سنندج را تخریب کردند

۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۲۴
کد خبر: 83415791
متخلفان ۱۰۶ هکتار اراضی ملی سنندج را تخریب کردند
عکس تزئینی است

سنندج - ایرنا - متخلفان و متصرفان غیر مجاز و قانون شکن در عرصه اراضی ملی، امسال ۱۰۶ هکتار از عرصه های طبیعی و زمین های ملی در شهرستان سنندج را تخریب کردند.

رئیس اداره منابع طبیعی سنندج روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در همین زمینه ۱۰۴ فقره پرونده برای متخلفان تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شد.

محمد رئوف نصری گفت: بر اساس ماده ۴۲ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع کشور قطع و سوزاندن درختان جنگلی ممنوع است و در همین رابطه نیز یک فقره پرونده برای متخلفینی تشکیل شد که ۴۲ اصله درخت را قطع کرده بودند.

وی افزود: در اجرای ماده ۴۸ این قانون، حمل چوب و هیزم و زغال حاصله از درختان جنگلی هم ممنوع است که امسال در همین ارتباط، یک هزار و ۴۰۰ کیلوگرم زغال حاصل از چوب‌های جنگلی توقیف شد.

نصری با اشاره به توقیف ۱۳ دستگاه ادوات و تجهیزاتی که برای تخریب عرصه های طبیعی به کار گرفته شده بودند، یادآور شد: در مجموع ۳۶ فقره خلع ید از ارضی ملی به مساحت ۲۲ هکتار انجام شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی سنندج تاکید کرد: محاسبه تخلف صورت گرفته بر اساس نُرم جدید مجازات مستند از ماده ۲۸ قانون مجازات اسلامی مصوبه هیات وزیران مصوب، اعمال خواهد شد.

شهرستان سنندج ۳۶۰ هکتار مرتع و جنگل دارد.

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی کردستان ضمن دعوت مردم به مشارکت فعالانه حفاظت از منابع طبیعی به عنوان بزرگترین سرمایه ملی از آنها خواست گزارش تخریب، آتش سوزی و تصرف اراضی ملی را به سامانه رایگان و ۲۴ ساعته ارتباطی ۱۵۰۴ گزارش دهند.

۹۹۳۷/۹۱۰۲

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha