۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۳۴
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 83415873
T T
۰ نفر

نامزد انتخابات آمریکا: ترامپ نژادپرست است

۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۳۴
کد خبر: 83415873
نامزد انتخابات آمریکا: ترامپ نژادپرست است

تهران - ایرنا - نامزد 37 ساله انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا از حزب دموکرات، ضمن ابراز نارضایتی از عملکرد «دونالد ترامپ»، او را نژادپرست توصیف کرد.

به گزارش تارنمای مجله آمریکایی «دِدلاین»، «پِت بوتیجیج» در سخنرانی کنفرانس «اتحادیه ملی شهری» گفت: نسل من شاهد انتخاب اولین رئیس جمهور سیاهپوست بوده و بعد از آن رئیس جمهوری نژادپرست را برای ریاست در کاخ سفید انتخاب کرد.

اتحادیه ملی شهری که پیشتر با نام «لیگ ملی شرایط شهری» در میان سیاهان شناخته می‌شد، یک سازمان غیر حزبی حقوق مدنی و سیاسی حامی سیاه پوستان آمریکا و مخالف نژادپرستی در نیویورک است.

شهردار شهر ساوت بند ایالت ایندیانای آمریکا در این کنفرانس درباره طرح هایش برای مقابله با نژادپرستی نظام مند در آمریکا سخن گفت.

بوتیجیج طرحی را تحت عنوان «طرح داگلاس» مد نظر دارد که از نام «فردریک داگلاس» روزنامه نگار، دیپلمات و از رهبران ضد برده داری در آمریکا گرفته شده است.   

بوتیجیج که پیشتر به عنوان مأمور اطلاعاتی نیروی دریایی آمریکا خدمت کرده، همچنین گفت: از مدتها قبل بر این باور بوده ایم که کشور در مسیری قرار گرفته که نژادپرستی نظام مند در آن  رواج دارد و قصد دارم درباره این مساله نه تنها با مخاطبان عمدتا سیاهپوست بلکه با مخاطبان سفیدپوست گفت وگو کنم.

طرح این نامزد انتخابات آمریکا شامل سرمایه گذاری در بخش مراقبت های بهداشتی در میان جوامع محروم و در حاشیه، افزایش اختصاص بودجه به برنامه های تقویت آموزش و ایجاد آموزش های مربوط به حقوق مدنی در مدارس است.

بوتیجیج امیدوار است حمایت رای دهندگان سیاهپوست در آمریکا را بدست آورد و در زمینه جلب آرای جامعه آمریکایی های آفریقایی تبار تلاش کرده است.

این نامزد انتخابات که از کهنه سربازان جنگ افغانستان است، پیشتر با فعالان حقوق مدنی آمریکا دیدار کرده است.

بوتیجیج فارغ التحصیل از دانشگاه هاروارد است است و اولین بار در سال 2011 و زمانی که فقط 29 سال داشت به عنوان شهردار انتخاب شد.

او مخالف جنگ های بی پایان در آمریکا است و همچنین وعده داده در صورت پیروزی در انتخابات سال 2020 آمریکا را به برجام  برگرداند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha