۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۰۰
کد خبرنگار: 780
کد خبر: 83416039
T T
۰ نفر

اقتدار از نوع ایران انقلابی

۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۰۰
کد خبر: 83416039
اقتدار از نوع ایران انقلابی

تهران – ایرنا – استکبار سال هاست که بر جهان سیطره دارد و تقریبا تمامی کشورهای دنیا زیر یوغ استعمار کمر خم کرده اند، ولی در این میان ظهور و بروز انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) و ادامه راه ایشان توسط حضرت آیت الله خامنه ای موجب تغییر نگرش جهانیان در مقابله با زورگویان شده و آزادیخواهان جهان به این نتیجه رسیده اند که می توان در مقابل ظلم استکبار ایستادگی و مقاومت کرد.

چند روز پیش یعنی در ۲۸ تیرماه بود که توقیف نفتکش انگلیسی setna impro  از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سرتیتر رسانه های جهان و یا همان بمب خبری تبدیل شد.

رسانه های منطقه ای و بین المللی در همان روز اعلام کردند که یک فروند نفتکش انگلیسی هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی و خاموش کردن سیستم ناوبری خود و به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم دریایی سپاه با ۲۳ خدمه توقیف شده است.

رسانه های بین المللی مدعی شدند که این اقدام ایران در تلافی توقیف غیرقانونی نفتکش گریس۱ در جبل الطارق که حامل نفت ایران بود، توسط انگلیس در ۱۳ تیر بوده است، در حالی که هدف از توقیف نفتکش انگلیس نقض قوانین بین المللی و تخریب محیط زیست از سوی نفتکش انگلیسی بوده است.

در ۳۰ خرداد ماه سال جاری نیز بود که نیروهای سامانه هوا- فضای سپاه پایداران، پهپاد "گلوبال هاک" آمریکایی را در فضای ایران در منطقه خلیج فارس – دریای عمان رصد و پس از چندبار تذکر هدف قرار دادند. پس از هدف قرار گرفتن این پهپاد متجاوز آمریکایی، سپاه پاسداران طی اطلاعیه ای با رسانه ای کردن این موضوع، فیلم زمان شلیک سامانه پدافند موشکی و پس از آن تصاویر پهپاد هدف قرار گرفته آمریکایی را به نمایش گذاشت، اقدامی که نه تنها آمریکایی ها و غربی ها را با حیرت مواجه کرد، بلکه بیشتر موجب نگرانی متحدان عربی واشنگتن در منطقه شد، چرا که آنها فکر نمی کردند که ایرانی ها بتوانند تا به این حد مقتدرانه در مقابل تجاوز آمریکایی ها بیاستند.

نکته اصلی که بیشتر موجب نگرانی متحدان عرب آمریکا در منطقه شد، ناتوانی آمریکا در پاسخ دهی به این واکنش مقتدرانه ایران بود؛ متحدان عرب آمریکا در منطقه منتظر واکنش واشنگتن در مقابل هدف قرار گرفتن پهپاد آمریکایی توسط ایالات متحده بودند، ولی گذشت زمان ثابت کرد که آنها توان این کار را ندارند و نمی خواهند وارد چالش نظامی با ایران شوند، همین امر بود که موجب شد کشور امارات متحده عربی یک هیات دیپلماتیک را برای مذاکره راهی تهران کند و وقتی این هیات با دست رد ایرانی ها مواجه شد، ابوظبی وزیر خارجه خود را برای پادرمیانی به مسکو فرستاد تا شاید روسیه میان ابوظبی و تهران میانجی شود که دوباره ایران این مساله را نپذیرفت.

اقدامات اخیر نیروهای سپاه در منطقه همچنین باعث شد تا عربستان نیز به دنبال امارات با دو اقدام خواستار برقراری ارتباط با تهران و رفع تنش ها میان دو طرف شود.

«عبدالله المعلمی» نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل متحد دوم مرداد ماه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت که ریاض آماده همکاری با ایران بر اساس اصل حسن همجواری است.

وی افزود: ما آماده ایم بر اساس اصل حسن همجواری و عدم دخالت در امور داخلی کشورها با ایران رابطه برقرار کنیم.

در عین حال عربستان یک نفتکش ایرانی را که در ۱۰ اردیبهشت ماه سال جاری، به دنبال ایجاد نقص فنی در قسمت موتورخانه در دریای سرخ متوقف و بالاجبار به بندر جده عربستان منتقل کرده بود و به نوعی به گروگان گرفته بود، به یکباره در ۲۹ تیرماه آزاد کرد؛ در همان زمان بسیاری از تحلیلگران مسایل منطقه اعلام کردند که برخورد اقتدارآمیز ایران با آمریکا و انگلیس موجب عقب نشینی سعودی ها در آزادسازی این کشتی شده است.

در عین حال یانکی ها نیز در چند روز گذشته دوبار اعلام کرده اند که دو پهپاد ایرانی را در منطقه خلیج فارس و دریای عمان هدف قرار داده اند که سپاه پاسداران با رد این موضوع اعلام کرده که آمریکایی ها برای ادعای خود سند ارایه کنند همانگونه که سپاه در هدف قرار دادن پهپاد متجاوز آمریکایی فیلم منتشر کرد و قطعات پهپاد سرنگون شده را به نمایش گذاشت، که یانکی ها تاکنون نتوانسته اند ادعای خود را اثبات نمایند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال های اخیر چندین بار طعم شکست را به یانکی ها چشانده و موجب سرافرازی ایران و ایرانی شده است، اقدامی که تا قبل از انقلاب اسلامی سابقه نداشته و برعکس رژیم پهلوی در دوران طاغوت، فقط گماشته آمریکایی ها در منطقه محسوب می شده و تنها مجری دستورات آمریکایی ها بوده است.

در زیر به چند نمونه از اقدامات انقلابی سپاه پاسداران و جمهوری اسلامی در مقابل تجاوزهای آمریکایی ها و انگلیسی ها اشاره می شود.

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در ۱۹ فروردین ماه سال جاری (۱۳۹۸) بود که نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داد، اقدامی که به سرعت با واکنش جمهوری اسلامی مواجه شد و تهران ۲۴ ساعت بعد یعنی در ۲۰ فروردین نام نیروهای مرکزی آمریکا در منطقه یا همان سنتکام را در فهرست گروه های تروریستی قرار داد.

دو فروند شناور رزمی آمریکایی در تاریخ ۲۲ دی ماه سال ۱۳۹۴ که حامل ده تفنگدار مسلح به سلاح های سبک و نیمه سنگین بود با تجاوز به حریم آبی ایران در حوالی جزیره فارسی بودند، توسط واحدهای شناوری رزمی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه توقیف و به جزیره فارسی منتقل شدند.

بنابراعلام روابط عمومی نیروی دریایی سپاه در همان تاریخ، در هنگام توقیف این شناورها، ناوگروه هواپیما بر "ترومن" آمریکا در جنوب شرق جزیره فارسی و در آب های بین المللی نزدیک محل توقیف شناور حضور داشت، اما کاری از دستش برنیامد.

سوم فروردین ماه ۸۶ نیز یک شناور نظامی انگلیسی با پانزده نیروی داخل آن پس از ورود غیر قانونی به آب های سرزمینی ایران توسط نیروی دریایی سپاه توقیف شد و در نیمه همان ماه و بنا بر تصمیم انسان دوستانه و رأفت اسلامی مسئولان وقت جمهوری اسلامی و عذرخواهی رسمی دولت لندن آزاد شده و شانزدهم فروردین نظامیان انگلیسی متجاوز به کشورشان بازگشتند.

در فضای ایران در سال ۱۳۹۰ بود که تحسین جهانیان را به همراه داشت.

RQ ۱۷۰  یکی از بهترین اقدامات سپاه در راستای منافع ملی شکار پهپاد پیشرفته

در این سال نیروی هوافضای سپاه موفق شد این پهپاد پیشرفته آمریکایی را که در حال جاسوسی از سرزمین ایران بود در فضای کشور شکار و سالم به زمین بنشاند.

 این پهپاد که به جانور قندهار ملقب است، در ۱۳ آذر ماه سال ۱۳۹۰ در مرزهای شمال شرقی کشور و در حوالی شهر بردسکن، در حالی که در حین انجام ماموریت شناسایی بر فراز آسمان ایران بود، به دام رزمندگان پدافند هوایی نیروی هوافضای سپاه افتاد.

زمان چندانی نگذشت که نیروی هوافضای سپاه پاسداران توانست با مهندسی معکوس، آرکیو ۱۷۰ آمریکایی را کپی برداری کرده و بسازد که همین امر موجب جهش فناوری ساخت پهپاد در ایران شد.

البته آرکیو ۱۷۰ تنها پهپاد آمریکایی نبود که به تور نیروهای هوا فضای سپاه افتاد؛ در سال های اخیر هفت پهپاد متجاوز دیگر نیز توسط رزمندگان هوافضای سپاه شکار و سالم به زمین نشانده شده است.

نکته قابل توجه در این میان فقط مقابله با تهاجم پهپادها نیست، بلکه پیشرفت چشمگیر جمهوری اسلامی در ساخت ، تجهیز و استفاده بهینه از انواع پهپادها که ایران را زمره کشورهای طراز اول صاحب فناوری این پرنده قرار داده قابل توجه است.

اشارات سطرهای بالا فقط قسمتی از توان دفاعی سپاه پاسداران و در مجموع جمهوری اسلامی می باشد که با تمرکز بر توان داخلی، قدرت دفاعی ایران را به حدی افزایش داده که دشمنان به این نتیجه رسیده اند که دوران بزن در رویی تمام شده و اگر کشوری بخواهد امروز به ایران ضربه ای بزند امکان ندارد به سادگی بتواند بدون جواب فرار کند که این امر به همین سادگی ها محقق نشده بلکه پشتوانه خون دهها هزار شهید گلگون کفنی می باشد که برای عزت ایران و ایرانی جان عزیز خود را فدا کرده اند.

در یک کلام باید گفت که مقاومت در مقابل دنیای استکبار و تسلیم نشدن در برابر آن و توجه به توان داخلی و تمرکز بر توان مردم ایران تنها راه نجات کشور در این دنیای پرتلاطم می باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha