۹ مرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۱۲
کد خبرنگار: 951
کد خبر: 83416082
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجتمع ۲ هزار راسی پرواربندی دام در مهدیشهر راه‌اندازی می‌شود

سمنان- ایرنا- مدیرکل امور عشایری استان سمنان گفت: مجتمع ۲ هزار راسی پرواربندی دام سبک با همکاری تعاونی‌های روستایی و عشایر استان سمنان در مهدیشهر راه‌اندازی می‌شود.

مراد خادم روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اجرای این طرح ۹۵ درصد پیشرفت دارد و مراحل دریافت مجوز از سوی دستگاه‌های اجرایی در دست اجرا است.

وی خاطر نشان کرد: اجرای این طرح در پرورش دام‌های سبک مولد در بخش عشایری استان سمنان تاثیرگذار است و طرح با همکاری بخش خصوصی در شهرستان مهدیشهر اجرا می‌شود.

مدیرکل امور عشایری سمنان با بیان اینکه عشایر ۵۳ درصد از گوشت قرمز تولیدی در استان را تامین می‌کنند، ادامه داد: رفع مشکلات زیرساختی و توجه به مباحث معیشتی عشایر می‌تواند شعار رونق تولید را محقق کند.

خادم اضافه کرد: گردشگری عشایری ظرفیت جدید برای رونق اقتصادی در استان سمنان است که با معرفی محصولات غذایی و صنایع‌دستی می‌توان برای رونق کسب و کار در استان اقدام کرد.

وی تصریح کرد: اعطای نشان مطابق استاندارد به برخی از فرآورده‌های لبنی از جمله چیکو و آروشه برای توسعه گردشگری غذایی در بخش عشایری استان سمنان تاثیر قابل توجهی دارد و تفاهم نامه‌ای با اداره کل استاندارد برای اعطای نشان استاندارد به تعدادی از اقلام غذایی و صنایع دستی عشایر استان در دست اجرا است.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان گفت: راه‌اندازی مجتمع‌های گردشگری عشایری برای توسعه کسب و کار در استان تاثیرگذار است و اکنون یک طرح گردشگری در این بخش در شهرستان آرادان در دست اجرا است.

عشایر استان سمنان متشکل از سه هزار و ۱۸۱ خانوار و بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت، شامل ۷۴ طایفه، ۱.۰۷ درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می‌شوند، این عشایر که هشت و ۲ دهم درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می‌دهند، بیش از یک میلیون و ۷۴ هزار رأس دام سبک و چهار هزار و ۷۰۰ رأس دام سنگین دارند و سالانه ۹ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز به ارزش بیش از سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تولید می‌کنند.

۷۳۳۹/۷۴۰۸

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha