۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۳۹
کد خبرنگار: 1336
کد خبر: 83416338
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ابهام در حصول توافق تجاری آمریکا و چین

۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۳۹
کد خبر: 83416338
ابهام در حصول توافق تجاری آمریکا و چین

تهران-ایرنا- قرار است مذاکره‌کنندگان آمریکا و چین با هدف از سرگیری مذاکرات تجاری هفته جاری در شانگهای گرد هم آیند،‌ این در حالی است که انتظارات برای دستیابی به توافق میان دو طرف بسیار ضعیف است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بنابراعلام افراد آگاه از نتیجه مذاکرات هر گونه برون رفت در مذاکرات که در ماه مه ۲۰۱۹ ( اردیبهشت-خرداد ۹۸) به حال تعلیق در آمده، در مقطع فعلی دور از ذهن به نظر می رسد.

بر اساس این گزارش تاکید آمریکا برای تعهد چین برای انجام تغییرات قانونی با هدف حمایت از مالکیت معنوی و توقف یارانه‌های دولتی به شرکت‌ها و درخواست چین برای حذف تعرفه‌های آمریکا از جمله شروط این توافق دو جانبه به شمار می آید.

این گزارش حاکی است «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا نیز جمعه هفته گذشته در اظهاراتی بیان کرد احتمال پیشرفت قابل توجه مذاکرات تجاری ضعیف است.

در جریان نشست سران گروه ۲۰ در ژاپن، روسای جمهور آمریکا و چین در دیداری، موافقت کردند به روند مذاکرات تجاری که در ماه مه به بن‌بست رسیده بود، ادامه دهند.

خبرگزاری رویترز همچنین در گزارشی دیگری اعلام کرد: بنابر پیش‌بینی کارشناسان اقتصادی، میزان رشد اقتصادی چین در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۹ به کمترین رقم خود از ابتدای سال ۱۹۹۲ تاکنون رسیده است.

در حال حاضر شماری از تحلیلگران اقتصادی معتقد هستند نرخ رشد اقتصادی چین در دوره‌های سه‌ماهه سوم و چهارم ۲۰۱۹ نیز با ریزش روبه‌رو خواهد شد.

در پی تشدید جنگ تعرفه‌ای میان دو اقتصاد بزرگ جهان که واردات میلیاردها دلار از کالاهای یکدیگر را هدف تعرفه سنگین قرار داده‌اند، زنجیره تامین جهانی با اختلال شدیدی روبه‌رو شده و بازارهای مالی با التهاب روبه‌رو شده اند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha