چهار میلیارد تومان برای تکمیل ساختمان جدید مرکز رشد نوشهر اختصاص یافت

نوشهر - ایرنا - نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی از تخصیص چهار میلیارد تومان برای تکمیل ساختمان جدید مرکز رشد واحدهای فناور غرب مازندران در نوشهر خبر داد.

قاسم احمدی روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری از مرکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان نوشهر  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  افزود: از دستاوردهای سفر امروز معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به نوشهر تخصیص چهار میلیارد تومان اعتبار برای اجرا و تکمیل پروژه ساختمان جدید مرکز رشد واحدهای فناور غرب مازندران در این شهرستان است.

وی ادامه داد: از این میزان ۳ میلیارد تومان از سوی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و یک میلیارد تومان هم از سوی استاندار مازندران اختصاص یافت که با توجه به این اعتبارات این مرکز ظرف مدت یکسال به بهره برداری می رسد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این ساختمان نیمه کاره تاکنون به جز زمین اهدایی یک میلیارد تومان هزینه داشته که توسط خانواده نیکوکار" لر" به نیت سه فرزند از دست رفته اش در چهار طبقه نیمه کاره رها شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت با اشاره به جوابگو نبودن فضای شرکت‌های دانش بنیان غرب مازندران در فضای ساختمان کنونی افزود: ساختمان نیمه کاره اهدایی خانواده لر که پیش از این قرار بود به عنوان کتابخانه استاندارد نوشهر ساخته شود با توجه به خیرساز بودن آن و مشکل تامین بودجه از سوی کتابخانه ملی با نظر خیر و مسئولان به عنوان مرکز فناوری و رشد غرب مازندران مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

هم اکنون ۲۵ واحد شامل ۵ شرکت دانش بنیان، ۱۷ شرکت فناور و ۳ واحد هسته فناور  از سال ۹۴ در ساختمان قدیمی با مساحت ۲۵۰ مترمربع در مرکز رشد نوشهر فعالیت دارند.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در جریان سفر یک روزه خود به استان مازندران از مراکز رشد شهرستان‌های نوشهر و تنکابن بازدید می کند و از نزدیک با چالش ها و مسائل استارت آپ ها و واحدهای فناور و نوآور غرب استان آشنا می شود.

دکتر سورنا ستاری علاوه بر شرکت در جلسه شورای اداری مازندران در شهرستان تنکابن از فاز اول طرح تولید انبوه قزل آلای رنگین کمان عاری از بیماری زایی خاص (spf) و  هفت شرکت فناور در شهرستان تنکابن بازدید می کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری همچنین قرار است از شرکت تولید کننده پودر استخوان بی بافت نواطب مرزن اباد چالوس بازدید کند.

مرکز رشد شهرستان نوشهر به عنوان نخستین مرکز در غرب مازندران به همت دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) سال ۹۳ در این شهرستان افتتاح شد.

مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان تنکابن هم در سال ۹۷ همزمان با هفته دولت در این شهرستان افتتاح شد.

مازندران دارای یک پارک علم و فناوری و مرکز رشد است که چهار مرکز آن در ساری ، آمل ، بهشهر و سیمرغ در شرق استان و دو مرکز نوشهر و تنکابن در غرب مازندران زیر مجموعه پارک علم و فناوری فعالیت دارند. 

۱۱۶ شرکت دانش بنیان در مازندران با تولید حدود ۴۰۰ محصول از سوی این شرکت ها زیر نظر پارک قرار دارند. در حال حاضر فضای زیر مجموعه پارک علم و فناوری استان ۵ هزارمتر مربع است. 

پارک علم و فناوری مازندران از سال ۸۹ فعالیت خود را با ۴ شرکت دانش بنیان آغاز کرد و اکنون میزان صادرات این شرکت ها به حدود چهار میلیون یورو رسیده است. 

/۱۲۹۵/ ۱۶۰۲/۱۸۹۹

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha