۸ مرداد ۱۳۹۸، ۲۳:۴۶
کد خبرنگار: 2986
کد خبر: 83418517
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روسیه کشورهای غربی را به حمایت از تروریست های سوریه متهم کرد

نیویورک- ایرنا- نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، خواستار پرهیز از استاندارهای دوگانه از سوی دبیرخانه این سازمان شد و نسبت به حمایت کشورهای غربی از تروریست ها برای مقابله با دولت سوریه انتقاد کرد.

واسیلی نبنزیا روز سه شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع بررسی شرایط انسانی سوریه برگزار شد به گزارش ارائه شده از سوی معاون دبیرکل سازمان ملل متحد انتقاد کرد و آن را جهت دار و خلاف واقع دانست.

وی با بیان اینکه گزارش های مارک لوکاک درباره وضعیت انسانی در لیبی یا یمن با آنچه که او درباره سوریه می نویسد، متفاوت است و این برای نخستین بار نیست، افزود: همچون همیشه ، امروز بار دیگر طعنه ها و کنایه هایی را به سوریه و روسیه شنیدیم. تصاویر، نقل قول ها و اظهارات عاطفی شاهدان به نمایش گذاشته شدند.

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد با بیان اینکه همه ما به خوبی قیمت این توصیف های احساسی را می دانیم، یادآور شد: می دانیم که چگونه رسانه های برجسته غربی همچون نیویورک تایمز، فاجعه عمران داکنیش پسربچه سوری از حلب را بازتاب داده بودند که پس از آزادسازی حلب شرقی معلوم شد صحنه سازی بوده و والدین عمران آن را تایید کردند.

نبنزیا با اشاره به اظهارات نماینده انگلیس که مدعی شده بود روسیه شورای امنیت را به سخره گرفته است، اظهار کرد: نمی خواهم جلسه امروز را به یک رقابت تبدیل کنم ، اما ما مسخره کردن شورای امنیت توسط کشورهایی را که به سرزنش روسیه معتاد شده اند، به یاد داریم.

وی با اشاره به رفتار گذشته کشورهای غربی در حفاظت از مواضع تروریست ها گفت: هدف این اظهارات کاملا مشخص است، حفظ حضور تروریست ها در ادلب برای آینده است تا بتوان از آن برای مقابله با مقامات قانونی سوریه استفاده کرد.

سفیر روسیه در سازمان ملل متحد افزود هرگاه به پایان تروریست ها در سوریه نزدیک می شویم، این رفتار مشاهده می شود که در شرق حلب و غوطه شرقی شاهد آن بودیم و اکنون دستگاه تبلیغاتی در ارتباط با اوضاع ادلب، همه توپخانه خود را فعال کرده است.

نبنزیا از اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تا ساده لوح نباشند و گفت: آن قدر ساده لوحانه نباشیم که ندانیم واقعا پشت تماس هایی که امروز برقرار می شود، چیست. حفظ محاصره تروریستی در ادلب هدف اصلی است که توسط همکاران غربی ما دنبال می شود.

وی وضعیت داخلی ادلب را نگران کننده دانست و توضیح داد: این شرایط به دلیل تشدید حملات تروریست ها "هیات تحریر الشام"، حمله به جمعیت غیرنظامی و استفاده از آنها به عنوان گروگان تحرکات خود است. در عین حال ، ما با افزایش تعداد ابزارهای ویرانگر ساخت خارج، از جمله هواپیماها و موشک اندازها روبرو هستیم که ظرفیت نظامی گروه های جهادی را افزایش می دهد. نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در ادامه انتقاد از گزارش معاون دبیرکل این سازمان، پرسید چرا مارک لاوکاک درمورد تعداد غیرنظامیان کشته شده در اثر این حملات تروریست ها کاملا ساکت است.

نبنزیا با زیر سوال بردن اعتبار گزارش های واصل شده به دبیرخانه سازمان ملل متحد، اظهار کرد: ما یک بار دیگر از دبیرخانه سازمان ملل و آژانس تخصصی سازمان می خواهیم در افشای اطلاعات غیرقابل اطمینان عجله نکنند. داده ها باید از منابع معتبر و غیر سیاسی تهیه شده و مجدداً بررسی شوند.

وی حمله روسیه به مدارس و بیمارستان ها را دروغ دانست و گفت: به جای ارائه حقایق به شورای امنیت، نباید اطلاعاتی منتشر شود که هیچ کسی آن را اثبات نکرده و براساس منابع مشکوک استوار است یا به هیچ وجه منبع ندارند.

نماینده روسیه با انتقاد از اظهارات کمیساریای عالی حقوق بشر درباره ادلب، افزود: به یاد نمی آوریم او درباره رقه و دیگر شهرهایی که نیروهای ائتلاف، آنها را با خاک یکسان کردند، چنین اظهار نظری کرده باشد. ما بارها این را مطرح کردیم اما هنوز جوابی دریافت نکرده ایم.

نبنزیا خواستار توقف استاندارد دوگانه درباره سوریه شد و تاکید کرد: اگر کسی فراموش کرده است ، بگذارید یادآوری کنم که هیات تحریر الشام، سازمان تروریستی جبهه النصره است که نام خود را تغییر داده است. "ستیزه جویان خوب" آن که امروز مارک لوکاک به نقل از ساکنان ادلب گفت مردم محلی را مرعوب و از زیرساخت های غیر نظامی و پزشکی برای اهداف نظامی استفاده می کنند و پشت غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی پنهان می شوند.

وی حضور نظامی ائتلاف در بخش هایی از سوریه به بهانه مبارزه با تروریسم را استانداری دوگانه دانست که با احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور مغایرت دارد.

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد با اشاره به اظهارات نمایندگان کشورهای غربی درباره حمله به بیمارستان ها، گفت: به عنوان مثال خانم سیرکین از 46 حمله ادعایی به بیمارستان ها، تنها یک سوم آن را تایید کرده است که همین مساله نشان می دهد که دو سوم اطلاعات ارسال شده برای شما نادرست و جعلی است.

نبنزیا توزیع این اطلاعات جعلی در ساختار سازمان ملل متحد را نگران کننده دانست و افزود: منطقه تحت تصرف تروریست ها از ژوئن تا ژوئیه بیش از 300 حمله تروریستی انجام شده است و این ارتباطی به دولت سوریه ندارد. شرایط در رکبان هم دشوار است و بیش از 17 هزار نفر از آن منطقه خارج شده اند.

وی ادامه داد: قصد داریم با همکاری سازمان ملل و کمیته بین المللی صلیب سرخ، مساله بازگشت پناهندگان را حل کنیم و هر آنچه را که لازم است در اختیار آنها قرار دهیم.

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد وضعیت در اردوگاه الخون را به دلیل دسترسی محدود آژانس های بشردوستانه و نبود بودجه، فاجعه بار دانست که نیمی از آنها را زنان و کودکان تشکیل داده اند و گفت: این چیزی است که اگر در مورد وضعیت انسان دوستانه سوریه صحبت کنیم ، واقعا باید نگران شد.

نبنزیا به اشغال برخی مناطق از سوی آمریکا اشاره کرد و با نگران کننده دانستن شرایط در منطقه اشغالی التنف افزود: امروز در مورد کنوانسیون ژنو صحبت شد. می خواهم بار دیگر یادآوری کنم که قدرت اشغالگر مسئولیت جمعیت در سرزمین های اشغالی را مطابق با کنوانسیون های ژنو بر عهده دارد اما بنا به دلایلی، ایالات متحده عجله ای برای تأمین اردوگاه رکبان ندارد.

وی همچنین از آموزش گروه های مسلح که به روستاهای سویدا ، پالمیرا و ابو کمال منتقل می شوند، به شدت ابراز نگرانی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha