۹ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۴۹
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 83418853
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

جذب ۲۶۰ معلم با آزمون استخدامی در خراسان شمالی

۹ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۴۹
کد خبر: 83418853
جذب ۲۶۰ معلم با آزمون استخدامی در خراسان شمالی

بجنورد-ایرنا- معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: سهم این استان از جذب نیروی معلم از طریق ماده ۲۸ و آزمون استخدامی، ۲۶۰ نفر است.  

قنبرعلی خوش آیینه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال ۲۶۰ نفر در ۲۱ رشته از طریق شرکت و قبولی در آزمون استخدامی، در آموزش و پرورش استان جذب می شوند.

وی افزود: سهم استان برای جذب نیرو در آزمون استخدامی، ۱۷۹ نفر اعلام شده بود اما با پیگیری های انجام شده این رقم به ۲۶۰ نفر رسید.  

خوش آیینه گفت: ۴۰ درصد از نیروهای جذب شده در آموزش ابتدایی مشغول به کار می شوند و مابقی در سایر رشته ها، وارد مدارس خواهند شد.  

وی خاطرنشان کرد: آزمون استخدامی قرار است تابستان برگزار شود و پذیرفته شدگان به مدت یک سال در دانشگاه فرهنگیان، آموزش های لازم برای ورود به عرصه تدریس را فرا می گیرند.  

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خو، به افزایش سهم پذیرش دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان استان اشاره کرد و  گفت: سهم این استان برای پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۱۱۰ نفر افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: سهم این استان برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان در سال تحصیلی جدید ۳۷۵ نفر بود اما، با پیگیری های انجام شده، این رقم به ۴۸۵ نفر افزایش یافت بر این اساس سهم استان برای جذب معلم، ۷۴۵ نفر است.  

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه شمار نیروهای فرهنگی در خراسان شمالی معادل ۱.۴ درصد نیروها در سطح کشور است خاطرنشان کرد: پراکندگی روستاها،  نیروبری را در مدارس این استان افزایش داده است از این رو خواستار افزایش سهم استان در پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان بودیم.

بر اساس این گزارش، خراسان شمالی در پراکندگی روستایی، رتبه سوم کشور را دارد به طوری که در این استان حدود ۲۵۰ کلاس در متوسطه اول، ۱۰۰ کلاس در متوسطه دوم و ۷۰ کلاس در دوره ابتدایی زیر نرم است همچنین پنج باب مدرسه یک نفره و ۱۵۰ مدرسه زیر پنج نفره در استان وجود دارد که این مدارس سبب افزایش نیروبری در آموزش و پرورش شده است.

اکنون ۱۶۵ هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه خراسان شمالی زیر نظر ۱۴ هزار معلم مشغول به تحصیل هستند.

۷۱۸۵/‌‬ ۶۰۴۲

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha