۹ مرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۴۵
کد خبرنگار: 2391
کد خبر: 83418859
T T
۰ نفر

تاکید ترکیه بر تداوم عملیات چنگال در شمال عراق

۹ مرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۴۵
کد خبر: 83418859
تاکید ترکیه بر تداوم عملیات چنگال در شمال عراق

آنکارا- ایرنا- شورای عالی امنیت ملی ترکیه در بیانیه پایانی نشست امروز /چهارشنبه/ تاکید کرد که عملیات موفقیت آمیز و ضد تروریستی «چنگال1و2» در شمال عراق تا پایان پاکسازی کامل مناطق ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، شورای عالی امنیت ملی ترکیه در پایان نشست امروز خود که به ریاست رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری این کشور برگزار شد، بیانیه نهایی منتشر و بر تداوم عملیات موفقیت آمیز و ضد تروریستی «چنگال1و2» در شمال عراق تا پایان پاکسازی کامل مناطق تاکید کرد.

در این بیانیه ضمن اشاره به مبارزه قاطعانه ترکیه با تمامی گروه‌های تروریستی بر عزم این کشور برای بکارگیری تمام توان‌ خود در راه اندازی «کریدور صلح» در سوریه تاکید شده است.

در ادامه این بیانیه با اشاره به حساسیت و انتظارات ترکیه در خصوص همکاری در شراکت استراتژیک، دفاع و امنیت در قبرس شمالی آمده است: با توجه به حقوق و منافع قانونی خود در شرق مدیترانه به همکاری و حفاظت از منافع، امنیت، صلح و ثبات جمهوری ترک قبرس شمالی ادامه خواهیم داد. همانگونه که ما به تعهدات خود در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و قوانین بین المللی پایبند هستیم، انتظار داریم متحدان ما نیز بر تعهدات خود پایبند باشند.

ارتش ترکیه از ۲۷ ماه مه (۶ خرداد) با آغاز عملیاتی موسوم به «چنگال» در شمال عراق، به دنبال پاکسازی این مناطق از حضور عناصر «پ. ک. ک» است.

وزارت دفاع ترکیه نیز با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که عملیات جدید این کشور با عنوان «چنگال -۲» برای مبارزه با گروه‌های تروریستی در شمال عراق آغاز شده است.

در این اطلاعیه آمده است: عملیات «چنگال -۲» با پشتیبانی نیروی هوایی، بالگردها و پهپادهای کشورمان طبق برنامه در شمال عراق آغاز شده و ادامه دارد.

این درحالی است که عراق بارها حملات هوایی ارتش ترکیه به شمال این کشور را محکوم و از آنکارا خواسته است تا عملیات نظامی خود را در خاک این کشور را متوقف کند.

حزب کارگران کردستان ترکیه "پ. ک. ک" بیش از ۳۰ سال است که به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی آنکارا مبارزه می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha